תוכנית עבודה חדשה במשטרה בניסיון להילחם באלימות המשתוללת במגזר הערבי.  בעקבות הרצח המזעזע של יוסף ונוואל ג'רושי ביחד עם בתם ריאן בת ה־16, שנורו למוות בצומת עילבון בסוף השבוע האחרון, הוחלט לעבות את הכוחות המשטרתיים שיילחמו באלימות בחמולות ובמשפחות הפשע במגזר.

בשיחה עם "מעריב" הודה ניצב ג'מאל חכרוש, הממונה על האגף לטיפול בבעיית האלימות במגזר, שנמצא בהליכי הקמה, כי "המשטרה לא מספיק נוכחת ברחוב הערבי. אנחנו בהחלט מאמינים שבמקום שיש בו נוכחות משטרה יהיו מעט אירועים".

חכרוש התייחס לרצח משפחת ג'רושי, ואמר כי "יוסף ג'רושי עזב עם משפחתו את רמלה על מנת להינצל מנקמה, ונרצח עם משפחתו. שלטון החוק צריך לטפל באירועים הקשורים לנקמה ולא העבריינים עצמם. יש צו איסור פרסום על המקרה הזה לכן לא ארחיב, אבל אנחנו מכירים לא מעט פרטים בתיק הזה". 

"בכל מקרה, אנחנו לא יכולים להיות בכל מקום בכל רגע נתון. אני מקווה שהאגף החדש יתחיל לנוע כבר בתוך חודש, אבל כבר עכשיו אנחנו מנסים להתמודד עם הסכסוכים הגדולים שקיימים בחברה הערבית". עוד הוסיף חכרוש כי הצעירים במגזר מהווים את עיקר הבעיה. "לא הגיוני ש־33% מהם מסיימים תיכון ונותרים ללא מעש ותעסוקה. יותר קל להסית צעירים כאלה לעולם של פשיעה".