מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה שרון אסמן בן ה-42 הלך ביום חמישי לעולמו לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי בבסיס. מדובר צה"ל נמסר כי הוא קיבל טיפול רפואי במקום, אולם לאחר זמן קצר נקבע מותו. הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם שהיה חברו של אסמן ז"ל, ספד לו הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב  ב-103FM: "היה משתק לשמוע על מותו". עוד אמר, כי "שרון לא היה רוצה שתחפשו אשמים, כי אין פה אשמים. הוא היה צנוע מאוד, אך הוא אהב מאוד את החיים". 

הכתב הצבאי מספר כי אף פעם לא דיבר על חברו, עמו עבד בדובר צה"ל כשהשניים שימשו כדוברים, לב רם דובר פיקוד הדרום ואסמן דובר פיקוד המרכז. "היה בינינו קוד מאוד ברור. בעצם פעם ראשונה שכתבתי עליו דברים טובים הייתה עכשיו בעיתון ביום שישי. אפילו שהיו אירועים בגזרתו, גם בגזרת עציון וגם בגזרות אחרות, התפקוד המדהים שלו בצוק איתן, שמעתי מהטובים ביותר והבכירים ביותר שהוא היה המג"ד הבולט ביותר. שמעתי את קולות הקשר שלו שהוא מדבר במהלך האירועים וזה היה מדהים".

לב רם מדגיש כי הוא לא הרגיש שהוא חוטא לתפקידו. "היה ברור לי מה הוא רוצה ממני, שאני לא אכתוב עליו דברים טובים. היה קוד שלא דיברנו עליו במילים, שאחרי שאני כבר לא בצבא בתפקידי לחימה וכדומה אנחנו לא מערבבים בין הדברים".

לדברי העיתונאי הוותיק הוא הכיר את אסמן בחטיבת הנח"ל, ואז "הקשר העמיק מאוד בדובר צה"ל, שם שנינו היינו קצת עופות מוזרים". הוא הוסיף כי  העולם של דובר צה"ל הוא עולם מורכב. תחשבו רגע, זה היה בשלישי בבוקר, דיברנו עוד לפני אבל אחרי הטקס שלחתי לו את זה בשלישי בבוקר, אחרי ארבע דקות הוא ענה לי. רבאק, הבן אדם הולך להיות מח"ט הנח"ל, יש לו כל כך הרבה דברים לדאוג להם והוא חוזר אליי בהודעה עם סמיילי. וכשאני מדבר עם אשתו, הוא דאג ביומיים שנשארו לעדכן אותה שקבענו. זה הדיוק של הבן אדם".

על קבלת ההודעה על דבר מותו של חברו סיפר לב רם כי "האינפורמציה הגיעה אליי כאינפורמציה עיתונאית לפני ההודעה של דובר צה"ל, זה היה משתק ויש את הכרוניקה המוכרת, חיבור לדובר צה"ל. אחד העיתונאים דיווח לי עוד לפני זה, הוא הכיר את ההיכרות והאינסטינקט שלי היה לנסוע כמה שיותר מהר למערכת של אשתו שרון (שלמון-אסמן, סמנכ"לית אתר ynet) בראשל"צ. רציתי להגיע יחד עם הקצינים. זה ניגוד מוחלט".

"אני יכול להגיד דבר אחד שמאוד חשוב לי להגיד לפה. כי הוא גם מסר למשפחה, הייתי שם אתמול כשיצאה הודעה של דובר צה"ל על ועדת חקירה, אמרו 'שרון לא רוצה שתחפשו אשמים, אם צריך להפיק לקחים מקצועיים בסדר. אבל לנבור ולהגיד מי אשם וכמה אשם? זה הדבר האחרון ששרון רוצה במציאות הזאת", ציין חברו של אסמן.

על תפקודו כקצין ולוחם אמר הכתב הצבאי כי "שרון לא היה המפקד הקלאסי. עד שהוא קיבל את תפקיד המג"ד היו לו תכונות אופי שמעבר לזה שבשבילו להגיע להיות מח"ט הנח"ל הייתה פסגת שאיפותיו, עד תפקיד המג"ד זה לא היה כל כך מבוהק כי היו לו הרבה תכונות שהוא שם סימני שאלה גם לעצמו, האם הוא צריך להיות מחנך".

הוא הוסיף כי "היו כאלה שלא זיהו אצלו את תכונות הלוחם הקלאסי כי הוא היה מופנם, לא מוחצן, היבטים אפילו של רוחניות מעט. כמה מג"דים אתם מכירים שבאימון הכניסה עושים אימון טאי צ'י לסגל שלהם"?.

במענה לשאלה איך הקצינים הלוחמים קיבלו את זה אמר לב רם, כי "הוא ידע להביא את ההצטיינות עוד לפני זה, אבל אני חושב שאת המבחן האולטימטיבי הוא נתן בצוק איתן. הייתה סוגיה אם הוא יהיה מג"ד או לא. היו כאלה שחשבו שלא אבל היו מספיק בכירים שדחפו לזה שהוא צריך להיות מג"ד ואת התשובה המוחלטת הוא נתן בצוק איתן בתפקוד שלו. יש הרבה פעמים קצינים שהם לוחמים מאוד טובים אבל אולי קצת חסר ההיבט המחשבתי, הקוגניטיבי. אצלו היה שילוב. היו קרבות קשים מאוד עם הרוגים, הוא איבד לוחמים. בגלי צה"ל עשינו כתבה על הפלוגה שלו וגם שם הוא לא רצה להיות בתוך האירוע, מעורב, שישמע קולו. אבל צוק איתן הייתה מערכה לא טובה לצה"ל וכל הגזרה שהוא היה בה הייתה גזרה שתפקדה בצורה אחרת לחלוטין גם תחת אש והתפקוד היה מדהים. הוא גם נפצע דרך אגב".

"היה לו קור רוח מדהים", סיפר הכתב הצבאי. "אתה שומע אותו כמעט בכל מילה בקשר, זה מופת לקור רוח, אומץ לב ושיקול דעת. זה עולה מכל התפקידים שהוא עשה כלוחם. סיפור אחד קרה בגבול ישראל-מצרים. הוא היה בגזרה חופפת לעזה והיה אירוע בקו התפר שמי שהיה בקו התפר היה אחד מחבריו הטובים, יניב פרידמן. אחד האירועים המדהימים הוא שהייתה שם היתקלות קשה עם אר פי ג'י וירי והוא הגיע מהגזרה השנייה יורד מהג'יפ, שם אטמי אוזניים, מסתכל ומתחיל לתת בקשר פקודות לצלף.  דרך אגב, מעבר להיותו לוחם ומפקד גם כבן אדם הוא היה משהו אחר. כל הדברים שדיברתי, גם כחבר, אלה דברים שאתה הרגשת ממנו גם בחיי היום יום. כמעט ולא דיברנו על צבא אבל היו כל כך הרבה נושאים לדבר איתו עליהם. הוא היה צנוע מאוד ואהב מאוד את החיים".

לב רם הוסיף שאסמן היה "איש משפחה מדהים". הוא ציין כי שמע משפט של אחת מחברות המשפחה שאמרה, "שגם כשהוא לא היה בבית והיה בצבא, הוא היה נוכח". לב רם ציין כי "הרבה פעמים מפקדים צבאיים כשאתה מגיע הביתה אתה נפקד אבל לא, כשהוא היה בבית הוא היה עם שרון, אמה ואלכס. הוא היה נוכח כל הזמן. כמו שהיה בצבא, הוא היה בבית כל כך שם ונוכח, טוטלי לחלוטין ומחובר לחיים. אבדה גדולה".