כמו רבים מחבריהם, גם עשרת הצעירים בעלי צרכים מיוחדים רצו להתגייס לצה"ל ולהיות חלק מהחברה הישראלית. 10 הנערים והנערות, תלמידי ביה"ס מוריה מאשקלון, עברו תהליך ארוך כשבסיומו הפכו לחיילים-מתנדבים בתוכנית ״גדולים במדים״ של עמותת יד לילד המיוחד ו-JNF ארה"ב.

הצעירים מגיעים פעמיים בשבוע לבסיס חילוץ והצלה של פיקוד העורף בזיקים, שם הם עובדים בתפקידים שונים בבסיס, תחת פיקודו הישיר של אל״מ שלומי בן יאיר, מפקד שכולו לב ונשמה טובה.

יו"ר יד לילד המיוחד, אלוף במיל' גבי אופיר, מסר: "במשך השנה האחרונה הם הגיעו לבסיס והיום אנחנו עורכים לכבודם מסע כומתה. בשבילי זה רגע מרגש במיוחד, כמי שהיה אלוף פיקוד העורף וכאבא לילדה עם תסמונת ויליאמס, שהייתה מהראשונות להתגייס לצה"ל - זו עוד סגירת מעגל מרגשת".

מי שאימצו את החיילים וליוו אותם במסע היו אנשי ״כלל ביטוח״ בראשות המנכ״ל יורם נוה: "שיתוף הפעולה שלנו עם "גדולים במדים" הינו חלק מפעילות ענפה של כלל ביטוח ופיננסים, למען החברה הישראלית. בפעילותנו למען הקהילה, אנו שמים דגש בתמיכה בעמותות הפועלות לטיפוח ולשילוב של ילדים וצעירים עם צרכים מיוחדים, בחברה הישראלית. האפשרות להיות חלק מהגשמת החלום של עשרת הצעירים מעוררי ההשראה הללו, להתגייס לצה"ל, היא זכות גדולה מאוד. אני מאחל לכולם דרך צלחה, שירות קל ונעים״.

בחודש פברואר 2021 פרסמה כלל ביטוח ופיננסים את דו"ח האחריות התאגידית הראשון שלה לשנת 2019, עם התייחסות לשנת 2020 ולתקופת הקורונה. דו"ח האחריות התאגידית של כלל ביטוח ופיננסים מבטא את מכלול השיקולים החברתיים, הסביבתיים, האתיים והערכיים בה נוקטת החברה בפעילותה העסקית היומיומית. הנושאים בהם מתמקד הדו"ח הם בעיקר: אתיקה וממשל תאגידי, שירות ללקוחות לסוכנים, מחויבת לעובדים (פיתוח עובדים, סביבת עבודה גיוון והכלה), שמירה על איכות הסביבה, ופעילות למען הקהילה.

הרב מנדי בליניצקי, מנכ"ל יד לילד המיוחד המפעילה את ״גדולים במדים״: "השילוב של חברות מסחריות שמאמצות את היחידות ומלוות אותם בתהליך, הוא אות כבוד לחברה הישראלית. תודה לכלל ביטוח שפתחו את הלב וליוו אותם במסע הכומתה המרגש".