אחמד ג'יבריל, ממייסדי "החזית העממית לשחרור פלסטין", אחמד ג'יבריל, מת היום (רביעי) בגיל 83 בבית חולים בדמשק שבסוריה.

החזית העממית, תנועה פלסטינית סוציאליסטית, הוקמה מאיחוד של כמה ארגוני שמאל פלסטיניים חילוניים ובראשית דרכה שילבה לאומנות פלסטינית ואידיאולוגיה מרקסיסטית שהתנגדה לדרכו של יאסר ערפאת והפת"ח. 

הוא היה כאמור ממייסדי החזית העממית בדצמבר 1967, אולם בספטמבר 1968 פרש והקים את החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית מאחר שג'ורג' חבש פעל להתנתק מהמשטר הסורי.

ב-11 באפריל 1974 חדרו מחבלים מהארגון לישראל מלבנון ופרצו לבנייני מגורים בקריית שמונה. כוח צבאי שהגיע למקום ניהל עמם חילופי אש עד אשר המחבלים שהתבצרו באחת הדירות נהרגו בפיצוץ חומרי נפץ שהיו ברשותם. 16 אזרחים, בהם שמונה ילדים, ושני חיילים נהרגו בהתקפה. חודשיים מאוחר יותר, רצחו מחבלים שלוש נשים בקיבוץ שמיר.

אחד הפיגועים הבולטים ביותר של הארגון התרחש ב-25 בנובמבר 1987 וזכה לכינוי "ליל הגלשונים". מחבל מהמפקדה הכללית חצה את הגבול מלבנון עם גלשן אוויר ונחת ממזרח לקריית שמונה.

הוא רצח קצין צה"ל ולאחר מכן פרץ למחנה של חיילי נח"ל ורצח חמישה חיילים ופצע שבעה נוספים לפני שחוסל. בעקבות זאת, תקף צה"ל את מפקדת הארגון ובסיסים של הארגון בלבנון בשתי פעולות בינואר 1988.

באינתיפיאדה השנייה, הארגון עמד מאחורי ספינת הנשק סנטוריני שנשלחה מלבנון ונתפסה על ידי חיל הים בדרכה לעזה במאי 2001. על הספינה היו בין השאר טילים נגד מטוסים, פצצות מרגמה וחומרי נפץ.

ישראל ביצעה שתי עסקאות מפורסמות עם ארגונו של ג'יבריל. במרץ 1979, שוחרר חייל המילואים, אברהם עמרם, שנחטף באפריל 1978 בתמורה ל-76 מחבלים, בהם עשרים אסירים עם "דם על הידיים".

במאי 1985, שחרר הארגון את שלושת חיילי צה"ל השבויים - חזי שי, יוסף גרוף וניסים סאלם - תמורת 1,187 מחבלים שהוחזקו בישראל, בהם גם קוזו אוקמוטו היפני שביצע את הטבח בנמל התעופה לוד ב-1972 ומייסד חמאס שיח' אחמד יאסין, ורבים מהם היו בין מובילי האינתיפאדה הראשונה שפרצה כעבור שנתיים. 

ג'יבריל נולד ב-1938 בעיירה יאזור, היכן ששוכנת אזור כיום העיר אזור, ונמלט יחד עם משפחתו בסוריה לאחר כיבוש העיירה.

בנו, ג'יהאד אחמד ג'יבריל, אשר אמור היה לרשת את אביו בהנהגת הארגון, נהרג בפיצוץ מכונית תופת בביירות ב־20 במאי 2002.