הקיץ הישראלי חם במיוחד ועונת הרחצה נמצאת בשיאה, אלא שמנתוני מגן דוד אדום עולה כי לא רק הישראלים מבלים בחופים - אלא גם המדוזות. 

בחודשיים האחרונים, מאז תחילת חודש מאי, החובשים והפארמדיקים של מד"א הוזנקו לטפל ב־29 מקרים של צריבות ממדוזות בחופי הארץ, שמתוכם 16 מהנפגעים נזקקו להמשך טיפול ופונו לבתי החולים במצב קל.

ד"ר אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א, מספר: "בעונה זאת נחילי מדוזה הגיעו לחופי ישראל. צריך לתת תשומת לב ולהיזהר בעת הכניסה למים - במיוחד אנשים בעלי רגישות.

ניתן להרגיש את הצריבה בעור מיד במגע עם המים, ואם חשים צריבה חזקה וסימני אלרגיה, כגון נפיחות חריגה, קשיי נשימה, כיחלון או כאבים - יש להזניק אמבולנס בקו החירום 101 של מד"א או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שייתן למוקד את המיקום המדויק בחוף".

בבית החולים איכילוב בתל אביב דיווחו כי בשבוע שעבר טופלו עשרה ילדים במיון בית החולים לילדים דנה־דואק בשל צריבות מדוזות. שלושה מהילדים נאלצו להתאשפז להמשך טיפול. 

פרופ׳ מיגל גלטשטיין, מנהל השירות הטוקסיקולוגי ורופא בכיר במיון ילדים באיכילוב, מסביר: ״הילדים הגיעו עם צריבות קשות מאוד, שהפכו לכוויות כימיות, ושלושה אף נזקקו לאשפוז עם חשש לפגיעות פנימיות.

לילד נוסף עלה החום בצורה ניכרת בתוך דקות בודדות - מה שהעיד על הרס פנימי בכל הגוף. הענקנו להם טיפול נגד חום, נוזלים, טיפול לדלקות בגוף ומשחות לכוויות. הם התאוששו ושוחררו לביתם. אני ממליץ לא להיכנס למים בתקופה זו, שבה הים שורץ במדוזות. זה מסוכן״.

ולריה ברסקין הגיעה בשישי האחרון לבלות אחר צהריים רגוע בחוף הים שבתל אביב יחד עם בעלה ובנה הפעוט דניאל בן השנתיים.

"היינו במים הרדודים, ואני ודניאל שיחקנו לנו בהנאה. הבחנתי במדוזה ולא ייחסתי לה חשיבות, מה גם שהיו המון אנשים ששחו במים, ולכן תיארתי לעצמי שמדובר במספר בודד של מדוזות. פתאום שמעתי את דניאל צורח ובוכה, רצתי אליו והבנתי שהוא נעקץ על ידי מדוזה, הייתה לו אדמומיות קלה והחלטנו לחזור הביתה. בדרכנו חזרה רגלו של דניאל החלה להאדים ולהתנפח, ומיד טסנו למיון".

עוד מספרת ברסקין: "החום עלה לו, והוא החל לרעוד. הצוות הרפואי החל לטפל בו ומצבו השתפר לאחר מספר שעות, שנראו לנו כמו נצח". לבסוף דניאל אושפז לטיפול והשגחה למשך 24 שעות, ובמוצאי שבת הוא שוחרר לביתו.