באגודת צער בעלי חיים בישראל מתריעים מתופעה שחוזרת על עצמה בכל שנה: כלבים וחתולים רבים ננטשים בעונת הקיץ כשבעליהם יוצאים לנופש בארץ או בחו"ל, והשנה, עם סיום תקופת החל"ת, המצב רק מחמיר. באגודה מדווחים כי "עונת הנטישות" החלה, ומדי יום מתדפקים על שערי בית המחסה הגדול ביותר בארץ, הממוקם ברחוב הרצל 159 בתל אביב, כלבים וחתולים הזקוקים למקלט והגנה, כי בעליהם אינם רוצים בהם יותר.

גדי ויטנר, דובר אגודת צער בעלי חיים בישראל: "עצוב מאוד, כל שנה עם תחילת החופש הגדול אותם מחזות קורעי לב של כלבים וחתולים ננטשים מאחור, ואנחנו רואים את הפחד בעיניים שלהם כשמכניסים אותם לכלוב אל הלא נודע. הבעלים מתרצים תירוצים שונים ועם כל הכאב, הם נוטשים את ההולכים על ארבע וממשיכים בדרכם". השנה גם סיום תקופת החל"ת נותן את אותותיו ומשפחות רבות שאימצו כלבים בימי משבר הקורונה, נוטשים אותם כעת עם חזרתם למעגל העבודה", הוא הדגיש.

הנרי, אחד הכלבים שננטשו השבוע בצער בעלי חיים (צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל)
הנרי, אחד הכלבים שננטשו השבוע בצער בעלי חיים (צילום: אגודת צער בעלי חיים בישראל)


הילמה שמושקוביץ, יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל, הוסיפה: "הכול מתחיל ונגמר בחינוך ולצערי אין מספיק תוכניות לחינוך להומניות, החל בגני ילדים ובבתי הספר, וזה אחד הגורמים לנטישות הכואבות. מכאן אני קוראת לאנשי משרד החינוך לשלב יותר תכנים לאהבת החי והסביבה וכך ניצור חברה בריאה יותר בעתיד".

מהאגודה נמסר עוד: "בימים אלו חוסים באגודה כ־180 כלבים ועשרות חתולים, כולם מחוסנים, מעוקרות ומסורסים ומשוועים למשפחות אוהבות באמת, שיאמצו באחריות מלאה ובאהבה רבה עם התחייבות לכל החיים. יועצות האימוץ ימצאו עבורכם את החבר המושלם".