עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (שלישי) כי אישרה תיקון לחוק עזר עירוני הקובע כי תוכל לקחת דגימת DNA של כלבים ולאכוף באמצעותן את איסוף הצואה ברחבי העיר.

לפי התיקון, בעלי כלבים יידרשו במעמד קבלת או חידוש רישיון הכלב למסור פרטי זיהוי גנטיים של כלבם. פקחי העירייה ידגמו את צואת הכלבים שלא נאספה ויתאימו אותה למאגר ה-DNA העירוני.

בעל הכלב יקבל את הקנס באמצעות הדואר ובהתאם לתיקון חוק העזר, ואף יחוייב בעלות הוצאות הדיגום והבדיקה. התיקון יועבר לבחינת משרד הפנים, בהתאם להוראות הדין.

כלבים (צילום: Pixabay)
כלבים (צילום: Pixabay)

העירייה כתבה בהודעה לתקשורת כי "בתל אביב-יפו, היחס בין מספר הכלבים לבני האדם נחשב לאחד הגבוהים בעולם, עם יותר מ-40 אף משקי בית בעלי כלבים, כך שלמעשה אחד מכל 11 תושבים הוא בעלים של כלב. לפי נתונים שנאספו בעירייה, כ-500 קילו צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על ידי בעליהם".

לפי נתונים נוספים שבידי העירייה, בשנת 2020 לבדה, נפתחו למעלה מ-6,500 קריאות שירות במוקדי השירות על ניקיון ואכיפה בנושא צואת כלבים במרחב הציבורי. הסיירת הירוקה, האחראית על אכיפת הנושא, חילקה יותר מ-3,500 דוחות למפרי ההנחיות, אשר לא אספו את צואת כלביהם.

"ניקיון המרחב הציבורי הוא חלק בלתי נפרד מנראות העיר", הדגישה. "העירייה מקווה כי הפעולות העירוניות לצמצום התופעה אכן יביאו לשינוי בקרב בעלי הכלבים שלא אוספים את צואת כלביהם בעיר. העירייה סבורה כי באמצעות הסברה, אכיפה ושיתוף פעולה של כלל תושבי העיר יחול שיפור בנושא זה, למען איכות החיים בעיר".