ניצב בדימוס אריה עמית שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להנחיה החדשה לצמצמום סמכות השוטרים לדרוש מאדם להציג תעודת זהות ברחוב, אשר מגדילה את חופש הפעולה של שוהים בלתי חוקיים ועבריינים במרחב הציבורי, כפי שפורסם "במעריב". "זה חלק מהבעיה, בכלל זה לוקח כוח עבודה בלתי רגיל מהשוטרים, אני לא מצליח להבין את ההיגיון בדבר הזה מעבר להתייפייפות של אלה שלא מבינים מה זו עבודת משטרה. אני רואה איך ילדים מתייחסים לשוטרים, הרגו את המשטרה. הרגו".

"שנים כובלים את ידי השוטרים עוד ועוד, נתניהו עם חבורתו העלובה חבטו במשטרה בצורה בלתי רגילה וגרמו לה נזקים ומן הצד השני כל יפי הנפש שכל מה שחשוב להם זה זכויות העברייניים הם שוכחים שהם לא מאפשרים למשטרה לעבוד. זה אחד הכלים הבסיסיים שיש לשוטר וזה נכון בכל העולם, אין לי הסבר למה לוקחים את הכלי החשוב הזה, לא מבין את זה", הוסיף.

עוד אמר כי "אני שנים אבל באמת הרבה שנים השקעתי המון בלשכנע צעירים וצעירות טובים להבנתי להתגייס למשטרה, היום כל מי ששואל אותי אם להתגייס אני אומר תתרחק אל תתגייס אתה לא יכול לעבוד שם".

כשנשאל מה הסכנה בלקיחת חובת ההזדהות השיב עמית: "הסכנה כפולה, זו חבטה מאוד קשה בשאריות המוטיבציה של השוטרים. שוטר ייגש לאדם ברחוב והוא יגיד לו 'מי אתה? אין לך סמכות לבדוק אותי', לא יראו את השוטרים ממטר. הם מאבדים כוח שליטה מאוד חשוב".

עמית התייחס גם לתפקוד המפכ"ל יעקב שבתאי, שסיכם בסוף השבוע חצי שנה בתפקידו, ואמר כי "לא נוח לי לתת ציונים למפכ"ל, את כל מה שהיה לי להגיד אמרתי, כל מה שהיה לי להגיד על השיקולים הלא נכונים בכל משבר ירושלים גם אמרתי, אני חושב שיש קצת התבגרות בהחלטות של הפיקוד העליון".

בסיום דבריו, הוא התייחס לדיווחים על התערבות של השר הקודם לבט"פ, אמיר אוחנה, מול מ"מ המפכ"ל בזמנו, מוטי כהן, להשפעה על חקירות שוטרים והפגנות בבלפור: "שום דבר לא הפתיע אותי. אוחנה עם כל הכבוד הוא חייל ממושמע של נתניהו, עשה עבודה טובה מחינת נתניהו במשפטים ובמשטרה, התערב התערבויות שאין לו שום סמכות לעשות ואני מצטער שמוטי התעורר קצת מאוחר ולא נכנס בו כולל בתקשורת בזמן האמת".

"מעורבות של שר, דרישה של שר לקבל פרטים על חקירה, איך אני אסביר את זה, זה סוף דמוקרטיה. פשוט סוף הדמוקרטיה. לפני שנים הייתי בסיטואציה הזאת ובגלל שאמרתי לשר הממונה עליי מה שאני חושב, לא מוניתי למפכ"ל. אני מכיר את זה היטב, אתה צריך להיות חזק ולתת למקצועיות להוביל אותך, ואם צריך לשלם מחיר – תשלם".