תת ניצב בדימוס יהודה סולומון ב-104.5FM, מפקד מחוז צפון של המשטרה לשעבר, תת ניצב בדימוס יהודה סולומון שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ב-104.5FM על גל עבירות הפרוטקשיין בצפון הארץ ועל יכולתה של המשטרה להתמודד מול העבריינים. סולומון טען כי במצב הנוכחי, למשטרה אין את היכולת לעמוד מול הפושעים: "יש משטרה שלא מתאימה למציאות, היא קטנה מדי לכמות האירועים על ההתחמשות והיא לא רלוונטית היום".

התנ"צ בדימוס הוסיף כי "הסוסים מזמן ברחו מהאורווה. אחוז גבוה של כלי הנשק הלא חוקיים נמצא בידיי עבריינים, המשטרה עושה מאמץ, זה שהשיווק של העניין לא מגיע לכולם, זה לא אומר שאין מאמץ. השר עמר בר לב הוא איש הגון וישר, אבל זה לא מספיק. הוא חייב לבוא ולנער את כל מי שצריך ולהתייצב במשרד האוצר ולדרוש שלא יקצצו. אתה שומע שרוח המפקד היא לקצץ במשטרה, זה פוגע במשטרה. אתה לא יכול לקצץ, רק בחודש מאי גייסת מג"ב, שהם הכי מוכשרים לטפל בעניין הזה".

החשד להצתה בחניון בבית ההארחה בצפון (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)
החשד להצתה בחניון בבית ההארחה בצפון (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)

לדבריו, ישנו צורך לא רק בכוח אדם, אלא גם באמצעי מודיעין וטכנולוגיה על מנת לעצור את גל הפשיעה בצפון: "זה לא רק כוח, גם אמצעים מודיעיניים. אי אפשר תלות הכל רק על השב"כ, זה הופך אותך לנכה מודיעיני. להיות שר זה לא רק דרגות וטקסים, יש פה התמודדות רצינית, החקלאות והמסעדות מדממים, ילדים נרצחים, הטיפול בזה יגיע רק עם תקציב רציני מאוד".

בנוסף, סולומון התייחס לבעיית עבירות התנועה בישראל, כאשר מתחילת השנה נהרגו בכבישים בארץ 198 בני אדם, כאשר 56 מתוכם הם רוכבי אופנועים ו-34 הם נהגים צעירים. "הסיבות לתאונות הן מגוונות, אך בעיקר מדובר באי ציות לתמרורים, כשאתה לא מציית לתמרור עצור, אתה לא תציית גם לרמזור אדום", טען התנ"צ בדימוס.

עוד הוא אמר בנושא כי "שרת התחבורה החדשה מרב מיכאלי, היא עטורת כישורים והיא ממונה על הבטיחות בדרכים, אני מצפה שהיא תיקח את הנושא ותשנה את הטיפול בו. יש אנשים מוכשרים מאוד, ולא כל מי שנשא דרגות בעבר מתאים לנהל את עניין הביטחון בדרכים. אני מצפה ממנה כשרה שתיתן מענה. אני לא מגחך על נושא הקירור ברכבות, אבל זה גימיק, היא ממונה על אחד הנושאים החשובים. על שער הכניסה לישראל ובטיחות בדרכים, היא אישה מרשימה ואני מצפה ממנה כמו רבים, שתיתן מענה".

תנ"צ סולומון אף טען כי "יש אנדרלמוסיה בנושא הבטיחות בכביש, אי אפשר להגיד שאגף התנועה לא עושה מאמץ, אבל השרה צריכה להתעסק לא רק ברכבת הקלה בתל אביב או לבקר ברכבת ישראל, יש עוד נושאים. היא לא במסע בחירות, הכבישים מדממים, כל שעה עגולה יש מאות כלי רכב שנכנסים באור אדום ועושים טעויות. בתקשורת מקבלים רק את התאונות הקטלניות". למרות זאת הוא טען כי אינו מאשים את השרה:"היא חודש בתפקיד אבל מצפים ממנה, במיוחד לאחר ששיקמה את המפלגה שלה, אז יש ממנה ציפיות גם כממונה על הבטיחות בדרכים".