63% מהציבור היהודי בארץ תומכים בכך שישראל תכיר בכל סוגי הנישואים, כולל אזרחיים, קונסרבטיביים ורפורמיים. בקרב הציבור החילוני עומד שיעור התמיכה על 90%. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון, לקראת ט"ו באב שיצוין בסוף השבוע הקרוב.

על פי ממצאי הסקר, שמתפרסם ב"מעריב", לתמיכה בחופש הבחירה בנישואים שותפים רוב מצביעי מפלגות הקואליציה: 92% ממצביעי יש עתיד, 97% ממצביעי העבודה, 80% ממצביעי כחול לבן, 100% ממצביעי מרצ, 92% ממצביעי תקווה חדשה, 97% ממצביעי ישראל ביתנו ו־51% ממצביעי ימינה.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר ביקשה לדעת באיזו מסגרת הישראלים היו בוחרים להינשא אם היה חופש נישואים. על פי ממצאי הסקר, רק 51% מהציבור היה בוחרים בנישואים אורתודוקסיים, 27% היו בוחרים בנישואים אזרחיים, 12% בנישואים רפורמים או קונסרבטיביים ו־10% השיבו כי לא היו בוחרים למסד את זוגיותם באופן רשמי. רק 16% מהציבור היהודי החילוני היו בוחרים באופן וולונטרי להינשא בנישואים אורתודוקסיים, וכמחצית מהציבור החילוני היו בוחרים בנישואים אזרחיים. בעוד 56% מהגברים מעדיפים נישואים אורתודוקסיים, רק 48% מהנשים רוצות בכך.

עוד עסק הסקר בסוגיית "נישואי יוטה", המאפשרים לזוגות מכל העולם להינשא באמצעות התוועדות מרחוק דרך הזום. למעלה מ־500 זוגות ישראלים כבר נישאו בדרך זו, המוכרת על ידי שלטונות ארה"ב.

שר הפנים לשעבר אריה דרעי הורה לרשות האוכלוסין שלא לרשום נישואים אלה והשרה הנוכחית איילת שקד מסרבת לבטל את הוראתו. 55% מהציבור תומכים בדעה כי משרד הפנים צריך לרשום נישואים אלה, בדיוק כפי שהוא רושם כל תעודת נישואים אזרחיים רשמית ממדינה זרה.
הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, אומר: "בממשלה החדשה נפתחה אפשרות למהפך המקווה ולכניסתה של ישראל למשפחת האומות הדמוקרטיות בעולם, שבהן חירות הנישואים מובנת מאליה. לקראת ט"ו באב, חג האהבה, הגיע הזמן שהפוליטיקאים שלנו יאפשרו לאהבה להתבטא בנישואים על פי בחירה. בכך יגלו נאמנות לא רק לערכי מגילת העצמאות והדמוקרטיה, אלא גם למי שהם מבקשים לגייס את תמיכתם בבחירות הבאות".