שני השדרנים בתוכנית הבוקר הפופולרית של 103FM, בן כספית וינון מגל, שוחחו הבוקר (ראשון) על יוזמת יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, במסגרתה נאשם בפלילים לא יוכל לכהן כראש ממשלה.

"אני בעד יוזמת גדעון סער, לא הגיוני שסייעת בגן לא תוכל לעבוד כי גנבה עט, ומי שבמשפט שוחד יכול להיות רה"מ", אמר כספית. "זה לא שונה בתקופתו (של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו), ולכן הוא כיהן עד הרגע האחרון מה שהפיל אותו זה עם ישראל וזה שאף אחד מהציונים הגדולים לא מוכן לשבת מטר מהאיש הזה".

"יש לו את הבלוק הכי גדול בכנסת", השיב מגל, ועל כך אמר לו כספית: "אין לו ממשלה, לא סופרים פה בלוקים". "שני מיליון אנשים הצביעו לגוש שלו, אף אחד לא מתקרב אליו", הוסיף מגל. "רה"מ שלכם עם 6 מנדטים הוא בדיחה, מגרד את אחוז החסימה. גדעון סער חבר שלך לא עובר את אחוז החסימה. ימינה, תקווה חדשה, רע"מ ומרצ פועלים כדי להוריד את אחוז החסימה, כי הם יודעים שיגרדו אותו או לא יעברו אותו, ובמקביל עושים חוקים נגד נתניהו. הם משחקים על הקשקש של הלגיטימיות הדמוקרטית".

"גדעון סער בהתקף חרדה מה יהיה עם עתידו הפוליטי", המשיך. "אין לו מה להיות בהתקף חרדה, הוא גמר את תפקידו ההיסטורי כפוליטיקאי. אין לו מה לפחד, זה נגמר. אין לו מה לדאוג אחרי זה הוא יותר לא נבחר, גם אם יוריד את אחוז החסימה לכך שמשפחה מורחבת יכולה לעבור את אחוז החסימה, אין לו – לכן הוא לא יעבור. גם עם 6 קולות הוא לא יעבור את אחוז החסימה. הוא יכול להצביע, הבת שלו והחבר הדוס. הוא גמר את תפקידו. מי שעושה את זה פוגע בדמוקרטיה עם החוקים הדרקוניים שלהם. אני מקווה שבג"ץ יבוא לטובת נתניהו".

כספית השיב לו: "לא כדאי לך להתנבא בנושאים פוליטיים על פי הרקורד של השנה-שנתיים האחרונות. דברים שמעניינים אותי זה דונלד בן פרד, בנימין נתניהו ובנט כרה"מ – לא צדקת. קצת עובדות, בלוק לא נספר, מנדטים של מפלגה לא מעניינים, השיטה שלנו שנתניהו לא טרח לשנות 15 שנה היא מי שיכול להשביע ממשלה בכנסת נהיה רה"מ. אפשר להיות פקוד למרצ ולהצביע לאבא. הממשלה נבחרת על ידי הכנסת שבחרה את בנט, רה"מ עם 6 מנדטים אני מזכיר – נתניהו הציע לו את זה וגם לגנץ שאפילו לא ימני. בנט על 9 מנדטים בסקרים, בסקר הבא הוא יהיה על דו ספרתי".

"מה זה משנה מי הבייס שלו?", המשיך כספית. "בנט יודע דבר פשוט, גם אני יודע את זה, אם הוא יהיה רה"מ טוב ואנחנו לא יודעים את זה. אם יהיה טוב - הוא יצליח, יהיה לו בייס ומצביעים. הישראלים לא שייכים מזמן להגדרות של ימין או שמאל, הם רוצים שיהיה טוב ולהרגיש בטוח. להפסיק את הרעש והטירוף של המשפחה הרקובה והמרקיבה הזאת שאף אחד בתוך הליכוד חוץ מ־4-3 מזדנבים - כולם יודעים שאני צודק".

מגל ענה: "גם לגדעון היו 22 בסקרים, גם לבנט היו 20 בסקרים, עכשיו יש לו 9 וגדעון לא עובר את אחוז החסימה". כספית השיב: "אתה לוקח רק את הסקרים שמוצאים חן בעינייך". "אז למה הם רוצים להוריד את אחוז החסימה?", שאל מגל, והמשיך: "אם מצבם כל כך טוב, איך הם רוצים להוריד את אחוז החסימה?". כספית אמר: "מי שרצה להוריד את אחוז החסימה וטורפד זה ביבי, כדי שמנסור עבאס יעבור בטוח". מגל סיכם: "להעביר חוקים נגד אנשים זה מסוכן".