לאחר הטענות להטרדות והתעמרות בעבודה: מועצת תאגיד השידור הישראלי הודיעה היום (ראשון) בתום דיון מיוחד כי היא ממנה את שופטת בית המשפט העליון בדימוס, ד"ר אילה פרוקצ'יה, לייעץ וללוות אותה. 

המועצה הביאה את המינוי כדי לקחת חלק בהליך הטיפול בנוגע לצעדים שיש לנקוט על מנת לוודא כי תרבות יחסי העבודה תהיה ראויה בהתאם לנורמות וערכים ההולמים תאגיד ציבורי.

כמו כן, היא דרשה את התייחסות ההנהלה באמצעות המנכ"ל, אלדד קובלנץ, עד ליום שלישי, "אשר תכלול פירוט, לרבות אסמכתאות", לאופן עמידת התאגיד בקשר עם התלונות שהוגשו, בדרישות הדין והפסיקה בנוגע ליחס ראוי לעובדות ועובדים, מקרים שלא היו ידועים להנהלת התאגיד וטענות העולות מכתבות התחקיר שלמיטב ידיעת ההנהלה אינם נכונים.

כזכור, בתחקיר שפורסם בשבוע שעבר בעיתון "הארץ", הובאו עשרות עדויות של עובדים שמשרטטות תדמית מאיימת של "כאן", כאשר על פי העדויות סביבת העבודה בתאגיד מאיימת ומקטינה עבור "הברגים הקטנים" במערכת. בין השאר, נטען בתחקיר כי ההתנהגויות הפסולות נעו בין צעקות עד כדי איום פיזי והטרדות שלא זכו לטיפול ראוי. 

ההאשמות מופנות כלפי מספר בכירים בתאגיד, ביניהם ראש מחלקת הדיגיטל מתן דרורי, סגניתו מיה זיו סילבר, השדרן אבנר נעים ולימור גריזים-מגן שממונה על ההטרדות המיניות בתאגיד. חלק מהעדויות מפנות אצבע מאשימה למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ שלדברי הנפגעים מתעלם בשיטתיות מהנעשה ב"כאן".

"המועצה מייחסת חשיבות רבה לנושא התרבות הארגונית בתאגיד בכלל וליחס ענייני, הוגן ומכבד לעובדות ועובדי התאגיד בפרט", כתבה המועצה בסוף דבריה, "ובכוונתה לבחון את הנושא לעומקו, ולוודא כי ייעשה כל הנדרש, ללא פשרות, על מנת להבטיח שהתאגיד מהווה סביבת עבודה ראויה ומכבדת לכל עובד ועובדת".