דניאל פומרנץ, נולד בסקוקי ליד שיקאגו, בן 46, רווק, גדל במשפחה של יהודים אמריקאים ונכד לניצולי שואה. סיפורו המדהים מתחיל בילדותו המאתגרת, במשפחה בה שרד התעללות של שנים, לאחריה עבר פומרנץ מסע טיפול וריפוי שחישל אותו בסופו של דבר והפך לחלק משמעותי במי שהוא היום.

"ההתעללות בבית לא מגדירה אותי, מסע הריפוי –כן״, אמר פומרנץ. בגיל 31 הוא לקח את ההחלטה הקשה ביותר בחייו להתנתק לחלוטין מהמשפחה ולהתחיל הכל מחדש. פומרנץ בחר במסלול של לימודי משפטים, ייתכן שמתוך כמיהתו להגן על זכויות האדם שלו. תחילה סיים תואר ראשון בהיסטוריה ועבר ללימודי משפטים בתואר שני, באוניברסיטת ג'ורג' טאון, בבית הספר למשפטים.

פומרנץ החל לבנות קשרים חברתיים חדשים, מיומנויות חדשות, עם ניסיון של 12 שנה כעורך דין במשרדים הנחשבים והמוכרים בעולם.
אחרי כמה שנים פומרנץ החליט לצאת לעצמאות כעורך דין והקים משרד בוטיק על שמו, עד שהגיע בגיל 35 לביקור בישראל, לכנס של עורכי דין על משפט בינלאומי והסברה. "הגעתי לישראל לביקור והכרתי כמה ישראלים עוד משיקאגו. הרגשתי פה יותר בבית מאשר בארצות הברית ומצאתי עוד תירוץ ועוד תירוץ לבוא לביקור נוסף".

תחילה פומרנץ החל להשכיר חדר מחבר, כדי שיהיה לו איפה לגור כשהוא מגיע לביקור והביקורים הפכו להיות יותר ויותר תכופים. בשנת 2011 כשהיה בן 36 עלה פומרנץ לישראל. לפני שעלה לארץ הכיר בשיקאגו את עורכי הדין של מגזין פלייבוי, וכשעלה ארצה, הציע להם לפתוח בזכיינות שלוחה בישראל, ההנהלה התלהבה מהרעיון ופומרנץ נבחר להקים את הסניף ולנהלו, אך העיתון לא החזיק מעמד בארץ, ונסגר.

פומרנץ שהיה מושקע עם כספים בפלייבוי, הפסיד הכל, נשאר בלי כסף, בלי משפחה, בלי עבודה – סוג של פשיטת רגל אישית. באותה השנה הפך להומלס, בלי אוכל ובלי קורת גג ועדיין, לא חשב לרגע לחזור לארצות הברית. הוא החל להתנדב בצה"ל במשך שנה ומצא את עצמו ישן כל פעם בבסיס אחר ופעם אצל חבר וכשהיה לו קצת כסף מעבודות מזדמנות היה לוקח לילה באכסנייה נידחת.

בגיל 40 הגיע המפנה בחייו של פומרנץ, הוא נענה למודעה של דרושים בעמותת "HonestReporting", הפועלת למען סיקור הוגן ביחס לישראל בתקשורת העולמית, אשר חיפשה כתב ועורך תוכן. הניסיון שצבר כמנכ"ל הוצאה לאור של מגזין פלייבוי והעובדה שגדל בארצות הברית, עזרו לו לבלוט על פני שאר המועמדים.

בנוסף לכך, היה לפומרנץ יתרון משמעותי כעורך דין שמבין בחוקים ותקנות וגם בלוג פעיל ששם יכולת הכתיבה הגבוהה שלו, באה לידי ביטוי. הטייטל שקיבל היה עורך בכיר. בארגון היו אז בעיות פיננסיות וחיפשו מנכ"ל שידע להביא תרומות, ולשפר את פעולות הארגון באופן כללי, פומרנץ קיבל הצעה למנכ"ל את הארגון בישראל ומאז שלוש שנים הוא בתפקיד והצליח להביא את העמותה למצב הכספי הטוב ביותר, והאפקטיבי ביותר ברמת היעדים של העמותה מאז הקמתה, לפני 21 שנה.

העמותה פועלת כיום משלושה מוקדים: עם מטה בירושלים, משרד בתל אביב ומשרד אדמיניסטרטיבי בניו יורק. פומרנץ מתראיין בתקשורת עולמית ומקומית, ומשמש כשר הסברה לא רשמי לישראל. בזכות גישתו הייחודית, להגיע לאנשים במקום בו הם נמצאים, הוא מצליח להגיע ללבבות רבים וליצור שינוי אמיתי.

"אנו פעילים בעמותה בנושאים רחבים, של הגנה ושמירת זכויות החוק על ישראל, לא רק בסיקור במדיה העולמית על ישראל, זה יותר מורכב מזה, למשל חרמות על ישראל, כרגע Ben&Jerry’s שמצהירה שמחרימה מכירה בהתנחלויות בישראל,  עלולה להוות תקדים שבו חברה מסחרית (ולא ממשלה שנבחרת), פוגעת ואפילו מסכנת מדינה, את ישראל".

״Ben&Jerry’s מנסים לומר שזכותם החוקית היא להחרים מדינה בשל דעות כאלה ואחרות, אך בחוקת ארצות הברית ישנו איסור על גופים מסחריים עצמאיים להגביל ולהחרים מדינות בשל דעותיהם״.

דניאל ועמותת דיווח מהימן הובילו בשיתוף עם ארגונים נוספים את המאבק בחרם שניסתה להביא על ישראל Airbnb, בשנת 2018, והצליחו בצעדים משפטיים למנוע החרמה תקדימית שכזו על מדינת ישראל. גם הפעם ינקטו צעדים משפטיים כנגד החברה בשל הצעד הבלתי חוקי המתהווה שלהם. ״זהו לא חופש ביטוי, אפשר להרוס מדינה ככה, אם יוניליבר הגדולה מחר תחליט לא לשווק לישראל וחלקים ממנה, או ספקית אינטרנט, נפט, או תאגידים גדולים אחרים, יש לנו כאן בעיה״  לכן ישנם דרכים מיידיות להפסיק את המהלך הזה. אנחנו כאן בדיוק בשביל זה. באתר של העמותה הכנו איזור אישי שישראלים או תומכי ישראל יכולים להוריד בעצמם גרפיקות וקבצים ופשוט לשים אותם ברשתות החברתיות. לא ניתן למה שקרה במבצע ״שומר חומות״ להסלים. אנחנו יודעים לעשות הכל במדינה הזאת. הגיע הזמן גם להסברה חדשה ואפקטיבית״.

״הגעתי לישראל לביקור והכרתי כמה ישראלים עוד משיקגו. הרגשתי פה יותר בבית מאשר בארצות הברית ומצאתי עוד תירוץ ועוד תירוץ לבוא לביקור נוסף״.