עמוס לויטוב, נווט הקרב המיתולוגי בחיל האוויר הישראלי שנפל בשבי המצרי במלחמת ההתשה, הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 73. לויטוב נלחם במחלת הסרטן שתקפה אותו שבע פעמים, כאשר בפעם האחרונה, שני בניו עידן בן ה-40 ועילם בן ה-28, פתחו בקמפיין גיוס כספים המוני. 

לויטוב שירת כנווט קרב במטוסי פנטום בטייסת 69. ב־5 ביולי 1970 השתתף בגיחת הפצצה של סוללות נ"מ במצרים ומטוסו נפגע. לויטוב והטייס, עמוס זמיר, צנחו ונלקחו לשבי המצרי, שם עברו עינויים. לאחר מלחמת יום הכיפורים, בנובמבר 1973, לויטוב ושאר השבויים חזרו ארצה במסגרת עסקת חילופי השבויים. לאחר שובו חזר לויטוב לשירות מבצעי בחיל האוויר והשתתף במלחמת לבנון הראשונה. הוא השתחרר בדרגת רס"ן בשנת 1983.

בראיון אחרון ל"מעריב", סיפר על התמודדותו עם המחלה בפעם השביעית: "זה מצב נתון ואני חייב להתמודד איתו. אני גם יודע לשים קיר, לשים מסך בין המחלה לבין ההתנהלות היומית. אני לא חושב על זה כל הזמן, לא עוסק בזה, אחרת לא אצליח לשרוד. יש בי אופטימיות ואני מקווה לטוב. אני חושב שלגישה שלי יש גם קשר למה שעברתי. אדם הוא תוצר של החוויות שאנו חווים בחיים. החוויות הקשות שעברתי בשבי נותנות לי פרספקטיבה שאם לא נישאר אופטימיים ונקווה לטוב, אנחנו לא נצליח. הדרך להצליח זה אופטימיות ותקווה".

מכרה של לויטוב, כתבה לאחר ההודעה על מותו: "היום מחלת הסרטן הכריעה את השבוי שלא איבד את התקווה גם ברגעים הכי קשים".