שריפת יער פרצה היום (שלישי) במורדות שכונת גבעת שאול, סמוך לפי גלילות ירושלים. כ-15 צוותי כיבוי הוזעקו למקום על מנת לכבות שריפת וכן תושבי קו הבתים הראשון פונו מבתיהם. בתוך כך, בשעה זו הושגה החלה של האש, אך טרם הושגה שליטה. 

שריפה בגבעת שאול. קרדיט צילום דוברות כבאות והצלה, מחוז ירושלים

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים סיפר: "כוחות רבים פרוסים להגנה על מפעל פי גלילות שלמרגלות השכונה, איזור התעשיה ואושר עד. האש קרובה למיכלי סולר, אנחנו פועלים במלוא העוצמה על מנת לסיים את האירוע במהרה".

בעקבות השריפה, כביש הגישה לפי גלילות נסגר לתנועה והחל פינוי אנשים וכלי רכב ממבנים ברחוב בית הדפוס לצד פעילותם של לוחמי האש במקום. 

שריפה בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)
שריפה בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)

מוקדם יותר היום, שריפת חורש גדולה שהתלקחה בסמוך לשעה 11:00 באזור הרי ירושלים, הביאה לפינוי תושבי היישוב שורש מבתיהם. נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי אמר כי "כנראה שמזג האוויר לא הצית את הדליקה, אלא מעשה ידי אדם, לא יודע אם ברשלנות או בזדון". בנוסף, ציין כי "אין ספק שמזג האוויר מאיץ אותה".

ניצב שמחי לא יודע עדיין האם עולה חשד להצתה, אולם כבר עתה ברור לו כי התפרצות השריפה מקורה בגורם אנושי, בין אם ברשלנות, בתום לב או לכאורה בהצתה מכוונת. גורמים בכבאות והצלה מזהירים: "זה יכול להיות כתוצאה מקצר שנגרם על ידי אדם, מהשלכת סיגריה לא מכוונת. הנושא ייבחן על ידי חוקר דליקות שיעביר את הממצאים הסופיים".

בסמוך לשריפה ביער שורש התקיים מחנה קיץ של תנועת הנוער אריאל, ומתוך אחריות פונו החניכים מהמקום עד לסיום האירוע.

היקיף השריפה עומד כעת על חמישה דונם וטרם הושגה עליה שליטה. כבאות והצלה לישראל דיווחו כי האש נמצאת במרחק של 350 מטרים מקו הבתים, בסמוך לתחנת הדלק והיא מתקדמת לכיוון שואבה. 

מאמצי הכיבוי של השריפה שפרצה בהרי ירושלים. קרדיט: דוברות כב"ה ירושלים

15 צוותי כיבוי הוזנקו אל זירת האירוע ובשלב זה מנסים למנוע מהאש להתפשט לשטחים נוספים. בנוסף, הוזנקו עוד שישה מטוסי כיבוי על מנת לסייע במאמצי הכיבוי, וכן הוזנק מסוק. 

צוותי משמר הגבול פועלים לפינוי מטיילים מאזור בית מאיר. כמו כן, התקבל דיווח נוסף מאזרחים על שריפה קרובה לאזור הבתים ברחוב רימון בשורש.