הלמ"ס פרסמה היום (חמישי) כי כחצי מיליון בני אדם יצאו לחו"ל בחודש יולי השנה. חרף העובדה כי מדובר במספר גבוה במיוחד השנה, ביולי 2019 לשם השוואה יצאו יותר ממיליון אנשים.

הירידה כאמור נבעה מהגבלות הקורונה: איסורי יציאה למדינות מסוימות, לפי הסיווג של משרד הבריאות, השתת קנסות על מי שינסה לטוס למדינות אסורות באישור של ועדת החוקה ביולי  והחמרה בדרישה לבידוד של החוזרים מחו"ל עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקה.

דרך האוויר, יצאו מהארץ מרבית האנשים - 458 אלף בני אדם, וכ-40 אלף יצאו דרך היבשה, רובם למצרים (28.4 אלף) ולירדן (12.5 אלף).

כמו כן, מתוך חצי מיליון היציאות לחו"ל של ישראלים בחודש יולי, 27.2 אלפים (5.4%) היו של אזרחי ישראל שמתגוררים בחו"ל ובאו לארץ לביקורי מולדת (2.6% ביולי 2019).

בתוך כך, בענף התעופה חוששים מהשלכות כלכליות קשות בעקבות הוספת מדינות רבות לחובת הבידוד של השבים מהן וביטולי טיסות. לצד פניות צפויות למדינה לקבלת פיצוי כספי, בחברות התעופה גם נערכים להתאמת הפעילות למציאות המשתנה.

בישראייר מעריכים שהביקוש ליעדים אלו יעלה, כי הקהל הישראלי רוצה לצאת לחופשה ויותר גמיש בבחירת היעד בהתאם למדיניות הדורשת בידוד בחזרה מהחופשה לישראל.

בנוסף, חברת אל על הודיעה שהחל מיום חמישי, יחל פיילוט משותף לביצוע בדיקות קורונה (PCR) לנוסעים בטיסות הנכנסות לישראל, כחלופה לבדיקות קורונה בנתב"ג עם הנחיתה.

באל על הבהירו שהפיילוט יתקיים בשיתוף ובתיאום עם משרד הבריאות, ויכלול רישום ודיגום של נוסעי הטיסה והדיגום יתבצע בשער, לפני העלייה למטוס בניו יורק. הנוסעים יתבקשו למסור את פרטיהם לזיהוי בארץ, כולל שם, מספר דרכון, כתובת ומספר טלפון בישראל.

תוצאות הבדיקות אמורות להתקבל לאחר נחיתת הנוסיעם בישראל, על פי הסטנדרטים הקבועים של משרד הבריאות. עלות הבדיקה תהיה זהה לעלות הבדיקה בנתב"ג – כ-80 שקל לנרשמים מראש.