ארגוני הנכים מחדשים היום (חמישי) את מחאתם בהפגנה גדולה בצומת הדרכים קפלן, מול קריית הממשלה בתל-אביב. האירגונים מוחים על הפערים ביישום חוק הנכים, שעתיד להיות מיושם במסגרת תקציב המדינה הקרוב, זאת, לאחר איחור של כמעט שנתיים ודורשים משר האוצר אביגדור ליברמן ומשר הרווחה מאיר כהן לאמץ את מתווה הארגונים ליישום מלא של חוק הנכים. בעקבות המחאה, נתיבי איילון סמוך למחלף השלום, נחסמו לתנועה .

מחאת הנכים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת הנכים (צילום: אבשלום ששוני)


אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם" אמר: "שמחים שחוק הנכים נכלל בתקציב המדינה, אבל אי אפשר לעשות חצי עבודה. נכה לא חצי בן אדם. דורשים בזכות ולא בחסד את מה שמגיע לנו בחוק". 

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": "7 שנים של מחאה חברתית יכולים להסתיים על ידי יישום חוק שנמצא בספר החוקים. משרד האוצר טעה בנסיונות שלו להשתמש בחוק הנכים כמקור תקציבי ל-500 מיליון שקלים, טעות שהובילה להתססת השטח וחידוש המחאה. לא נעצור עד יישום מלא של חוק הנכים".

מחאת הנכים (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בשבוע שעבר חסמו ארגוני הנכים, בהובלת הארגון "הנכים הופכים לפנתרים", את מחלף ארלוזרוב בעיר, במחאה על כך שהמשך יישום חוק העלאת קצבת הנכות לא נכלל בתקציב המדינה. בהודעה לתקשורת, מסרו מובילי המחאה כי הם "מבטיחים היום עוד הפתעות עד לקבלת כל הדרישות שהועברו לאוצר, רווחה וללשכת ראש הממשלה. כל עוד לא יתקבלו הדרישות, נמשיך להפגין בכל הכח ובשלב הבא נהיה נוכחים לעליית מדרגה נוספת".