15 צוותי כיבוי ממחוז מרכז בסיוע של מחוזות דן ודרום פעלו היום (שבת) לכיבוי שריפת עשבים שפרצה בשטח שבין כביש 4 לפלמחים, סמוך לעיר יבנה ולא רחוק ממתקן צבאי. בעקבות השריפה כביש 4 נחסם לתנועה ממחלף יבנה לכיוון דרום. בשלב זה השריפה לא מסכנת דבר אך מאמצי הכיבוי נמשכים. 

לצד הכוחות פעלו גם שני מטוסי כיבוי וכן מסוק של משטרת ישראל שסייע בחוזי מהאוויר. מדובר באזור חולי שהגישה אליו עם רכבי כיבוי מוגבלת ביותר, הגיעו לשטח כלי צמ״ה שמסייעים בפעולות הכיבוי. 

כיבוי שריפה (צילום: דוברות כבאות והצלה)
כיבוי שריפה (צילום: דוברות כבאות והצלה)

בתוך כך, שישה צוותי כיבוי ושני מטוסים פועלים להשגת שליטה על שריפת מטעי זיתים בסמוך לבאקה אל ג'רביה. הרוחות החזקות גרמו להתפשטות האש משדה הקוצים למטעי הזיתים לכיוון מתחם המסחרי בין באקה לג'ת. כוחות הכיבוי עצרו את התפשטות האש, כיבו את מוקד הבעירה וכרגע מבצעים כיבוי סופי למניעת התחדשות האש. 

לא רחוק משם, סמוך לחדרה, פרצה שריפה נוספת לאחר שג'יפ עלה באש על כביש 4. האש התפשטה לכיוון השדות הסמוכים לכביש, שני צוותי כיבוי שהגיעו למקום עצרו את התפשטות האש וביצעו כיבוי לרכב באמצעות קצפים ייעודים.

שריפה נוספת פרצה בין הכפר אבו-סנאן לכפר יאסיף בה 50 רכבים לפירוק עלו באש. עפ״י דיווח ראשוני השריפה מסכנת מטע זיתים. חמישה צוותי כיבוי פועלים במקום לכיבוי האש ומניעת התפשטותה.

מאמצי כיבוי שריפה (צילום: דוברות כבאות והצלה)
מאמצי כיבוי שריפה (צילום: דוברות כבאות והצלה)