לראשונה בישראל יינתן בונוס כספי לפקחים שיטילו קנסות על מי שלא יאסוף את צואת כלבו במרחב הציבורי. זה יקרה בשוהם, שם הוחלט להגביר את האכיפה. על כל עשרה דוחות שירשום, הפקח יקבל בונוס של 300 שקל.

בשוהם הסבירו כי במהלך הקיץ והחופש הגדול מבלים ילדים רבים את זמנם בגינות הציבוריות ובפארקים העירוניים, ובמקביל מדווחים יותר ויותר הורים על תופעה שהפכה לשכיחה בגינות הציבוריות: כלבים עושים את צרכיהם מטרים ספורים מילדיהם המתרוצצים, אבל בעליהם לא טורחים לנקות אחריהם.

במועצת שוהם הוחלט לתמרץ את הפקחים להיאבק בתופעה, ומעריכים שהצעד הזה יסייע למגר את הבעיה. הבונוסים יינתנו לפקחים שיצליחו להתחקות אחר בעלי הכלבים שהשאירו את הצואה במרחב הציבורי ויטילו עליהם קנסות.

"לצערי מאמצי ההסברה בשנים האחרונות אינם נושאים פרי, והתופעה הפסולה מתרחבת בשטחים עירוניים ברחבי הארץ", מסביר ראש מועצת שוהם איתן פטיגרו. "החלטנו להרחיב את סמכויות האכיפה בנושא ולהעניק תמריצים לפקחים".

בעיריית תל אביב-יפו נקטו צעד שונה, והוחלט לאחרונה להקים מאגר DNA שיסייע לאתר בעלי כלבים שלא אספו את צואת כלביהם. לפי ההחלטה, שמימושה תלוי באישור משרד הפנים, פקחים יקחו דגימות DNA מצואה שתימצא במרחב הציבורי והיא תיבדק במאגר העירוני שיוקם. עוד הוחלט שה־DNA יילקח מכל כלב בעת חידוש הרישיון השנתי. אם הפיילוט בתל אביב יאושר ויניב תוצאות, צפויות רשויות נוספות להקים מאגרי DNA של כלבים בתחומן.