התעמלות אמנותית, שבת, נתניהו ומה שביניהם: בעקבות הזכייה השנייה והמרגשת של הנבחרת האולימפית הישראלית במדליית זהב, הפעם על ידי המתעמלת האמנותית לינוי אשרם בתחרות הקרב-רב של טוקיו 2020, צמד השדרנים הווכחנים של 103FM, בן כספית וינון מגל שוחחו ביניהם הבוקר (ראשון) על נישואין, שבת ואיך לא - על בנימין נתניהו.

מגל פתח את השיחה בהלצה: "למה לינוי אשרם לא יכולה להתחתן פה, זה מה שכואב לי". כספית השיב: "כי אין לה חתן". "היא לא נשואה, נכון?", שאל מגל, וכספית ענה: "היא בת 22, למה שתהיה נשואה?". מגל הסביר: "אצלנו במגזר מתחתנים בגיל 17", וכספית עקץ: "אצלכם גם שומרים שבת".

"וגם לא מתקשרים", ענה לו מגל. "בגלל שהשבת כל כך קדושה לך יקרה לליבך, נוגע ללב. זה הרעיד את אמות סיפיך אתמול כששמעת. בוקר טוב, התחיל השבוע, ראש חודש אלול, רבותיי תתעוררו. זה החודש לחשבון נפש". כספית המשיך לעקוץ: "זה החשבון נפש של מנהיג ישראל השנייה? להתקשר בראש חודש אלול בשבת רק כדי להקדים את ההוא?".

"נורא, אה?", השיב מגל. "פגע בך? לא הבנתי ממה אתם יותר מרוצים, מזה שהמדליה נרכשה בשבת או מזה שהבאנו מדליה. ממה אתם יותר מרוצים?". כספית ענה: "הדבר הראשון שאנחנו הכי מרוצים זה שיש מדליה, מדליה רביעית, ושבנט מביא באולימפיאדה אחת מה שביבי הביא ב-12 שנה. מאוד מרוצים שהמדליה נרכשה בשבת, גם האחרות, נבחרת הג'ודו מעורבת בשבת ואפילו המדליה שבצלאל שמח עליה של לדעתי אבישג שלא הושגה בשבת, המוקדמות, חצי הגמר כן היה בשבת".

"מזה אתם מרוצים, שב'שבס קודש' הבאנו מדליות", אמר מגל. כספית המשיך: "כדי להיות באמת מרוצים, איפה אבישי בן חיים שמנהיג את עם ישראל, את ישראל השנייה ששומרת שבת, שהשבת יקרה לה. לא בגלל שהיה פה פיקוח נפש, כדי להיות לפני בנט - הוא מחלל את השבת ומתקשר אליה, אז אנחנו מאוד מרוצים מזה".

"אז זה פגע בך", אמר מגל. "לא, זה שימח אותי", ענה לו כספית. "אני מעריך כשיש ראש ממשלה שלא רואה לנכון להתחנף בפני החרדים, היה אחד כזה אריק שרון, הוא לא התיימר לאכול כשר ואמר את הכול וקיבלו אותו. לזה יש את הפוזה של 'בעזרת ה', החוג לתנ"ך ואני מייבב לך פה, האיש אוכל שרצים, חושב על השבת קצת פחות ממה שאני חושב עליה והנה זה יצא".

נתניהו מברך את לינוי אשרם (צילום: צילום מסך)
נתניהו מברך את לינוי אשרם (צילום: צילום מסך)

מגל טען בפני כספית שלנתניהו יש זהות יהודית חזקה משלו. "ממש לא", ענה כספית בנחרצות, והסביר: "קודם כל להתחיל לבדוק למי יש מודעות יהודית יותר גבוהה זה באמת אידיוטי, אז בוא נרד מזה. אבל בניגוד לי, לו חשוב קודם האינטרס הפוליטי, ואח"כ כל השאר. אני מוכן לוותר על הרבה דברים בגלל שאני יהודי, אבל זה לא רק הטלפון, עכשיו יוצא פתאום שארבעת הביקורים ופגישות העבודה של מנסור עבאס בבלפור היו בשבת כשהוא היה רה"מ. בסוף לקחתם משיח הכתרתם נזם זהב באף חזיר".

מגל ענה: "אותו אנחנו רוצים למרות שהתקשר בשבת ועשה טעות שהתקשר בשבת, אותו אנחנו רוצים ואתם יכולים לחלל לצלילי ליברמן וסער ובנט ולפיד שעומדים אחד מעל השני על הכתפיים של השני לא מגיעים לגובה שלו. ואנחנו רוצים אותו שאוכל שרצים והתקשר בשבת, כן הוא הנציג שלנו, מה תעשו? זה אוכל לכם את הכבד. ממשיכים להתעסק באובססיה, הוא לא רה"מ, ממשיכים הוא כן התקשר או לא".