גלי פלג, אחותה של טל בירן ודודתו של איתן, ששרד את אסון הרכבל באיטליה, ממשיכה במאבק להחזירו ארצה ולגדלו כאן. במסיבת עיתונאים, הבהירה: "איתן נחטף על ידי משפחה שכלל לא הכירה אותו".

אסון רכבל באיטליה, קרדיט רויטרס Anadolu Agency

פלג הוסיפה: "בתקופה האחרונה עצרנו את החיים שלנו, את כל מה שאנחנו מכירים, כל מה שקשור אלינו, בשביל מטרה אחת - והיא איתן. איתן נחטף על ידי משפחה שכלל לא הכירה אותו, שלא ידעה מה הוא אוהב ולא הייתה קרובה אליו בשום צורה. הוא עבר טראומה כל כך קשה ובלתי נתפסת. אנחנו כאן במטרה להראות לו שאנחנו פה, אנחנו לא מתכוונים להיעלם. לא ניתן לאנשים להעלים אותנו. לנצח נהיה פה".

"הוא איבד כבר משפחה אחת ולא צריך לאבד עוד אחת. הוא צריך חום ואהבה, הוא לא צריך חוקים וכללים נוקשים. הוא צריך להרגיש שהוא כרגע המרכז והוא זה מה שמעניין. אם הוא רוצה ללכת לגינה הוא יכול ללכת איתנו לגינה, ולא צריך להיות שעתיים, שלוש פעמים בשבוע, בשביל להיות איתנו. לא ראינו שום גורם נייטרלי שיבחן אותנו או את איתן מבחינה נפשית ובריאותית. אנחנו נמצאים במצב שאנחנו נקרעים בכל פגישה איתו, הוא בסך הכל ילד. הוא במחשבה שאנחנו לא רוצים להיות איתו, שהוא עשה משהו לא בסדר. איתן, אהוב לבנו, חשוב לנו שתדע שלא ויתרנו עליך", אמרה.

רון פרי, בעלה של גלי, הוסיף: "הילד שבוי בחדר בין ארבע קירות, הוא חיוור ולא נפגש עם חבריו. בקיץ הוא לא נהנה, לא הולך לבריכה, לא יוצא לבלות. היחידים שמוציאים אותו לבלות הם בני המשפחה שלנו, שגם נהנים להיות איתו שעתיים, שלוש בשבוע. הכל בפיקוח של חוקים, מבלי לתת לו כל חופש. אנחנו רוצים להמשיך את הדרך של ההורים של איתן. אנחנו יכולים לתת לו את האהבה, אנחנו לא רוצים את הכסף".

עורך הדין המייצג את המשפחה, אמר: "צריך לזכור, מקומו של איתן בישראל וביציבות שתינתן לו על ידי משפחה שאוהבת אותו. זה המקום הטבעי שלו, כאן הוריו רצו לגדלו. כל יום שחולף והוא לא בישראל - זמן יקר. צריך לתת לו שקט נפשי וסעדים שההורים המיועדים לאימוץ יכולים ורוצים לתת לו".

כזכור, לאחר התאונה, איה אחותו של האב איתן קיבלה את האפטרופוסות עליו, כאשר לטענת משפחתה של אמו של איתן, מדובר היה במחטף. בני המשפחה שכרו עו"ד באיטליה והחלו בפניות למשרד החוץ.