במהלך חפירות הקמת תוואי הרכבת הקלה באזור גבעת התחמושת בירושלים, הופתעו העובדים לגלות שרידי גופת אדם ובסמיכות אליה חפצים שהיו מזוהים עם הצבא הירדני וטבעת על ידו. הגופה הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר וההערכה הראשונית היא שמדובר בגופת חייל ירדני, שלחם בקרב על גבעת התחמושת במלחמת ששת הימים.

עבודות החפירה מבוצעות על ידי עיריית ירושלים וחברת מוריה ומיד לאחר גילוי הגופה והחפצים, נפתחה חקירת משטרה וכעת ממתינים לממצאים של הנתיחה לאחר המוות.

כתרי מעוז, מנהל במכון למנהיגות גבעת התחמושת ומנכ"ל במרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה, העלה פוסט בפייסבוק, בו תיאר את הגילוי הדרמטי, 54 שנים לאחר מלחמת ששת הימים. "הוא חיכה לנו 54 שנה. התייצב בעמדה מצוייד בכל הציוד הדרוש, נחוש לקדם את פני המלחמה, בידו רובה (אולי אף כוונת צלפים), לצידו ארגז פעולה מלא בכדורים מבריקים, על החוגר כידון למקרה ויאלץ להילחם קרב פנים אל פנים ולידו מונחים כמה וכמה כדורים".

"ייתכן שסיבב סביב אצבעו את טבעת הזהב אותה קיבל תשורה ממשפחתו וזה השיכרון שהוא מחזיק על ידו וברגעיו האחרונים. 'כאן קבורים לוחצמים ירדנים אמיצים' – כך נכתב בשלט בראש הגבעה, שלט שכתבו הצנחנים בסיום המלחמה, אין לי ספק שהוא מצטרף לרשימה", הוסיף. 

כתרי מעוז והממצאים (צילום: כתרי מעוז)
כתרי מעוז והממצאים (צילום: כתרי מעוז)

עוד כתב מעוז: "ההתרגשות עולה, ברור לי שאנו נוגעים בהסטוריה ומי יודע אם לא זאת הפעם האחרונה. כמי שמכיר הייטב ומקרוב את הגבעה, אני יודע שעוד נכונו לנו עלילות. האדמה כיסתה הכתב באחת ואנו מגלים טפח אחר טפח וחשים שאנו בתחילת הדרך".