שריפה גדולה משתוללת כעת (חמישי) סמוך לקריית שמונה. 14 צוותי כיבוי פועלים להשתלטות על השריפה, לצד ארבעה מטוסים. נוכח קרבת השריפה לרחוב האצ"ל, הוחלט לפנות את דיירי הבתים הסמוכים לדליקה. מהכבאות נמסר כי הם פועלים בשני חזיתות: מעלה ההר והגנה על היישוב מרגליות והמתקן הצבאי ודרום קרית שמונה, בסמוך לשטח המיוער.

כמו כן, מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס מפקד על מאמצי הכיבוי שיימשכו לתוך הלילה בסיוע מיכליות מים וכלי צמ"ה מפיקוד צפון. במקביל לכך ובשל העשן הסמיך, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות פרסמו התרעה על על זיהום אוויר גבוה מאוד ברחבי קריית שמונה. במשרדים ממליצים לחולי לב, ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך. ליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.

מעיריית קריית שמונה נמסר כי בשל העשן הסמיך, על התושבים ברחובות הסמוכים לסגור את חלונות בתיהם. עוד נמסר כי "צוותים של העירייה נמצאים בחלקה של העיר וקוראים לתושבים לסגור את החלונות ולהתפנות מהבתים". 
 
מהמועצה אזורית גליל עליון נמסר: "האש בגבולה הצפוני של ק"ש נמשכת. נכון לרגע זה, נאבקים כוחות הכיבוי, בסיוע מטוסים ומתנדבים מיח' החילוץ שלנו למנוע מהשריפה להגיע לבתיה של שכונת בימת תל חי. מעדכנים שכביש כ"ג - מרגליות נפתח מחדש לתנועה". 

מעובדי ויערני קק"ל נמסר: "שני מוקדים גדולים בוערים ביער הרי נפתלי מעל לקרית שמונה. צוותי עובדי קק״ל, צוותי כב״ה ומטוסי הכיבוי מנצלים את שעות האור האחרונות לכיבוי אירועי השריפה. כמו כן, צוותי עובדי קק״ל וכב״ה נערכים להמשך עבודה אל תוך שעות הלילה."

מהמשטרה נמסר: "בשלב זה, לא נשקפת סכנה וכאמצעי זהירות מספר בתים ברחוב אצל שנמצאים בסמוך לעשן פונו. במקום הוקם חפ״ק אחוד בפיקוד משטרת ישראל בשיתוף כב״ה, צוותי רפואה ונציגים של הרשות המקומית אשר פועלים לכיבוי השריפה ושמירה על שלום הציבור".

לפני כשבועיים, פרצה שריפה גדולה באיזור והובילה לחסימת כביש 90. הדליקה שפרצה ככל הנראה בעקבות פעילות צבאית, התפשטה לעבר צומת כ"ח וגשר אריק ופגעה בכמה קווי מתח.