מאמצי כיבוי שריפת הענק שפרצה בהרי ירושלים אתמול נמשכים היום (שני). בשעות האחרונות ישנה התגברות של הרוחות וירידה באחוזי הלחות, הגורמים לשריפה להמשיך ולהתפשט.

בתוך כך, המשטרה וגורמי כבאות והצלה פינו את תושבי היישובים הסמוכים למוקדי האש. בתיעוד שהמשטרה הציגה, נראים מאמצי הפינוי השונים של השוטרים ביישוב גבעת יערים.

כזכור, מוקדם יותר היום, רב טפסר דדי שמחי פנה למל"ל ולשר לביטחון פנים עמר בר לב על מנת לקבל סיוע בינלאומי למאמצי כיבוי השריפות. שמחי אף הגדיר את המצב כ"מלחמה אמיתית ועיקשת בשריפה שמשתוללת ומתעצמת", לאחר 24 שעות של פעילות אינטנסיבית. 

"יש לנו שם אירוע בסדר גודל אחר"

"יש לנו אירועים רבים ביישוב רמת רזיאל, לכודים בכל הבתים, חייב כוח משטרתי לפינוי בתים, יש לנו שמה אירוע בסדר גודל אחר, מסך של עשן, אני מבקש הרבה כוחות במקום. יש כוחות שלנו פזורים בשטח. צריכים לפנות כמה שיותר תושבים".

תיעוד רשת הקשר של המשטרה במהלך השריפה. קרדיט: דוברות המשטרה

כך נשמעה אתמולרשת הקשר של המשטרה אתמול בתחילת השריפה שהשתוללה באזור יישובי מועצה אזורית מטה יהודה. 

האש בתוך בית החולים, אני חוזר, האש בתוך בית החולים", אמר אחד השוטרים ברשת הקשר. "נערכים תכף לכניסה לתוך בית החולים, כולם להיערך, מוכנים לנסיעה, צריך שהכוחות יהיו מוכנים לפנות את הצירים", הוסיף אחר, כשהוא מתכוון לבית החולים הפסיכיאטרי לנפגעי נפש "איתנים", הממוקם בהר איתנים ליד ירושלים.