ליאור סיון ואליסף אסולין, שני סטודנטים לתואר הנדסת מכונות ממכללת אפקה יצרו כיסא אמפיבי שישמש את ילדי כפר נהר הירדן בבריכת הכפר.

כפר נהר הירדן הינו כפר נופש ייחודי ויחיד במדינת ישראל ובמזרח התיכון המעניק נופש חוויתי ובטוח, המותאם לילדים ובני נוער המתמודדים עם מחלות כרוניות, גנטיות ומחלות מסכנות חיים. הכפר מציע נופש מלא חוויות והנאה ובטוח מבחינה רפואית – ללא כל תשלום לילד ולמשפחתו.

מכללת אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב נענתה לבקשתו של מנכ"ל כפר נהר הירדן, יובל חלמיש, להנגיש את הבריכה לכל חניכי הכפר בכדי שיוכלו להנות ולהרגיש כמו כל הילדים בבריכה, ושני הסטודנטים מצאו את המענה.

השניים ביצעו סקר שוק בכדי לבדוק את הכיסאות הקיימים בשוק וגילו לא מעט כיסאות גלגלים שיכולים לצוף או לנוע על החוף, אבל אין בעולם כיסא שצף ונע במים. משיקולים כלכליים ומשיקולי נוחות הם השתמשו בכיסא גלגלים הקיים בכפר ותכננו מערכת שתורכב עליו. היתרון בכך הוא שניתן לשכפל את המערכת לכיסאות נוספים. השניים הצליחו לייצר אבטיפוס לכיסא שמסוגל לשוט ולצוף באופן ממונע כאשר המפעיל הוא הילד שיושב על הכיסא.

הבריכה בכפר נהר הירדן מתחילה מגובה אפס כך שניתן להיכנס אליה ישירות עם כיסא הגלגלים, ברגע שהכיסא מגיע לשלב בו הוא לא עומד יותר על הקרקעית, הוא מתחיל לצוף בעזרת צינורות PVC המחוברים אליו. מערכת ממונעת, מערכת מבודדת וממשק משתמש מאפשרים את התזוזה של הכיסא לכיוונים שונים באמצעות ג'ויסטיק שמטרתו להניע את הכיסא ברחבי הבריכה.

עמותת כפר נהר הירדן הוקמה בשנת 2000, במטרה להעניק לילדים החולים חווית נופש מדהימה של כיף והנאה, חווית הצלחה, גיבוש וקבלת ההזדמנות לגלות עולמות תוכן וכישורים חדשים ולהוכיח להם שהם מסוגלים ליותר. הפעילויות ותוכניות הנופש מתמקדות בילד עצמו ולא במחלתו.

לכפר מגיעים ילדים ובני נוער  בגילאי  9- 18 מכלל המגזרים במדינת ישראל (יהודים- חילונים, דתיים וחרדים, דרוזים, צ'רקסים, מוסלמים, בדויים, נוצרים) וכן ילדים מהרשות הפלסטינאית ומעזה. המכנה המשותף לכולם הוא הגיל והמחלה.