בעת שנדמה היה שהושגה שליטה על שריפת הענק שפרצה שלשום בהרי ירושלים, אתמול בצהריים נרשמה התפרצות מחודשת של האש, שהתפשטה במהירות לעבר אזורים מיושבים וגרמה לנזקים כבדים. השריפה גרמה לנזקי רכוש כבדים ולפגיעה בתשתיות החשמל. עובדים של חברת החשמל פעלו אתמול משעות הבוקר בניסיון לשקם את הרשת שנפגעה ולחדש את אספקת החשמל לכל היישובים.

בינתיים, דיירים רבים שפונו עקבו בדאגה רבה אחר התחדשות שריפת הענק באזורים שונים. "כבר חשבנו לחזור הביתה. אנחנו לא יודעים מה יקרה, מקווה שיהיה לנו לאן לחזור", סיפרה דיירת שפונתה מאחד היישובים. בין אלפי תושבים שפונו היו גם אנשי הצוות והמטופלים מבית החולים איתנים, שהועברו לאשפוז באופן זמני בכפר שאול.

"אין ירוק, הלב נשבר לראות את זה, ממש לבכות. רק לפני שבועיים נשרף כאן היער ממול. אם זו הצתה, אלו חלאות המין האנושי. איך אפשר לעשות דבר כזה", אמר דורון מהיישוב שואבה.

השריפה בהרי ירושלים (צילום: עובדי ויערני קק''ל)
השריפה בהרי ירושלים (צילום: עובדי ויערני קק''ל)


יו"ר ועד המושב גבעת יערים ניסים בן יהודה סיפר: "נשארתי לשמור על המושב ביחד עם חבר. בצד הדרומי של היישוב האש הגיעה עד לפאתי הלולים והבתים, ושם היא נבלמה, אבל יקב המצודה והאכסניה במקום עלו בלהבות, ובינתיים לא הצליחו להשתלט על האש. ההר מולנו ואזור איתנים נשרפו. מאוד עצוב לראות את זה. הכל כאן היה ירוק עד לפני כמה שעות".

צחי, תושב רמת רזיאל סיפר: "ראיתי את האש. נסעתי לכיוון הכניסה למושב כשאני רואה את האש מתקדמת מולי. הכל היה אפוף עשן.
האש דילגה על הבתים אבל החורשה נדלקה. הצלחתי לחלץ כמה תושבים עם הרכב שלי. אחר כך חזרתי, לקחתי צינור כיבוי והתחלתי לעבוד עם הזרנוק של המושב. לאחר מכן הצטרפו עוד אנשים שעזרו לי, ובכך הצלחנו למנוע שריפה של בתים במושב".

אירית שמאס, גם היא מרמת רזיאל, סיפרה אתמול: "כשהגעתי חזרה למושב בכיתי לראות את כל העצים השרופים. המראה קשה".