השריפה בהרי ירושלים: כוחות כיבוי אש הוזעקו היום (חמישי) לשני מוקדי התלקחות מחודשת של האש באזור הר איתן התלקחות, שם נעזרים הכבאים בשני מטוסי כיבוי, ובין שואבה לגבעת יערים, שם נעשה שימוש בארבעה מטוסים עם מעכבי בעירה.

זאת, לצד 12 צוותי כיבוי והצלה שפועלים על הקרקע ושמונה נוספים העושים את דרכם לסייע. "לפי שעה א נשקפת סכנה לבתים ולרכוש, האירוע מוכל", ציינו בכבאות והצלה.

התחדשות מוקדי האש מתרחשת יממה בלבד לאחר ששני צעירים נעצרו בחשד להצתת מספר מוקדי שריפות בשכונת רמות בירושלים. זאת, בעקבות דיווח אודות מספר מוקדים בשכונה, כאשר במקביל התקבל דיווח כי מספר נערים נצפו מבצעים זאת. כוחות משטרה שהגיעו אל המקום והחלו בסריקות, איתרו, כאמור, את שני החשודים, קטינים בני 17, שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

יש לציין כי ההצתות הן בגינות ציבוריות, בעיקר של עצים. תושבים דיווחו במספר מקרים כי ראו את השניים מציתים בפועל. שוטרים שהגיעו למקום ניהלו אחריהם מרדף רגלי קצר, בסיומו נעצרו. 

השריפה גרמה עד כה לנזקים כבדים יותר מאשר באסון הכרמל בשנת 2010. כ־25 אלף דונם של חורש וצמחייה עלו באש בדליקה הענקית, לעומת כ־24 אלף דונם באסון הכרמל