בענפי התעופה והתיירות מעריכים כי למרות הורדת חומרת האיום לטרור מרמה 1 ל־3 בחופי סיני ובשארם א־שייח’, כל עוד נמשכת חובת הבידוד לחוזרים לישראל - לא תהיה לכך השפעה משמעותית על היקפי התיירות. הישראלים צפויים להסתער על סיני לאחר שתוסר חובת הבידוד לשבים מחו"ל.

"בטווח היותר ארוך אני מעריך ששארם א־שייח’ וחופי סיני יהוו תחרות משמעותית לאילת בשל חבילות אטרקטיביות של טיסות ובתי מלון", אמר ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה. לדבריו, לפני שהחל הגל הנוכחי של הקורונה ביקשו ארבע חברות תעופה להפעיל טיסות ישירות מנתב"ג לשארם א־שייח’: אל־על, ארקיע, ישראייר ואייר סיני המצרית.

"בסיני קיים היצע של מאות בתי מלון לנופשים בכל הרמות – מחושות ועד למלונות פאר", מוסיף מזור. "אנחנו צופים שלאחר הסרת חובת הבידוד ייצאו בכל יום שלוש או ארבע טיסות מנתב"ג לשארם א־שייח’, שתהפוך ליעד אטרקטיבי לישראלים".

הישראלים יטוסו בהמוניהם לסיני? צילום ארכיון: אבשלום ששוני (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

ח״כ אלי כהן (הליכוד), שכיהן כשר המודיעין וחבר הקבינט, בירך על ההחלטה להוריד את רמת האיום. ההחלטה התקבלה בהמשך לפגישה שערך כהן בהיותו שר עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל במאי האחרון, ובהמשך למפגשים שערכה משלחת ביטחונית־כלכלית ישראלית בשארם א־שייח' בחודש מרץ.

"הורדת אזהרת המסע חשובה למצרים, שכלכלתה נסמכת על תיירות", אמר כהן. "שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות הוא חזק, וצעד זה הוא נדבך חשוב לחיזוק היחסים הכלכליים בין המדינות".

גם ח"כ רות וסרמן לנדה (כחול לבן), לשעבר נציגה דיפלומטית של ישראל בקהיר, בירכה על ההחלטה. "בהחלטה טמונה הזדמנות לדרוש תמורה בדמות סיוע מצרי משמעותי להשבת הבנים מעזה", אמרה. "יש להבחין כי לא מדובר בהסרת האזהרה באופן מוחלט, משום שעדיין נמצאים בסיני תאים של השלוחה המצרית של דאע"ש. טמונה כאן הזדמנות לקידום מרכיבי נורמליזציה ביחסי שתי המדינות. היחסים כיום חשובים וחיוניים, אולם הם נותרו קרים ואפילו קרים מאוד".