קשיש סיעודי תשוש נפש קפץ בשבת אל מותו מחלון חדרו שבקומה הרביעית בבית אבות בצפון. עמותת "מגיני בתי האבות" של משפחות הקשישים מאשימה את משרד הבריאות באחריות למקרה, בשל הנחיות בידוד קיצוניות למניעת התפרצות קורונה במוסדות. "אנחנו מזועזעים מהמקרה שבו דייר סיעודי מחליט לשים קץ לחייו, אחרי שגורמים במשרד הבריאות הנחו את המוסד לבודד את הדיירים בחדרם בידוד כפוי ומיותר", ציינו.

בעמותה מדגישים כי ההנחיה הרווחת בבתי האבות היא שבעת התפרצות יש להכניס את המחלקה לבידוד כקפסולה, אך הגורמים במשרד הבריאות התעקשו לבודד את הדיירים בחדרים, כך שהקשר והמגע עם הדייר הם רק בעת הגשת אוכל והחתלה.

מייסד העמותה ד"ר אוריין יצחק הבהיר: "התרעתי בפני משרד הבריאות מפני הסכנה הנפשית הטמונה בהנחיה זו אבל ללא הועיל. כל בכירי המשרד לשעבר המייעצים לנו קובעים כי האקט הבידודי מיותר לחלוטין ולא נדרש כאשר הדיירים מחוסנים בחיסון שלישי".

לדבריו, "העמותה פונה שוב ושוב לקבינט הקורונה בבקשה להכניס נוהג של בדיקות מהירות לכלל העובדים והמבקרים כדי למנוע מצב שבו מנתקים את הדיירים מבני משפחתם. האירוע הוא תוצאה קיצונית להתעלמות של כל הגורמים מהצורך לטפל בחוסנם הנפשי של דיירי בתי האבות והוא מהווה עדות קשה לכך שבדידות הורגת. אנו דורשים הוצאת הנחיה לכל המוסדות הגריאטריים האוסרת בידוד בחדרים וזימון לשימוע של האחראים במשרד על המחדל".

ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.