רונית הרון, מורתו של בראל חדריה שמואלי שהובא למנוחות אמש, שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ושיתפה: "הוא כבש ונגע בכל מי שפגע, היה מנהיג טבעי, חריף וחכם".

הרון סיפרה כי בראל היה ילד שחצה גבולות. "בראל, עבורי, היה הבן הלא ביולוגי. אנחנו שמרנו על קשר גם אחרי התיכון, הוא קפץ אלי הביתה כמה פעמים, והיה כל כך גאה במקום שאליו הגיע - גם בעשייה הצבאית, וגם כשהיה במכינה".

בנוסף, ציינה כי הקשר בינה לבין בראל עסק לא מעט בהכנה לצבא: "הבן שלי הוא בוגר דובדבן, והוא כל הזמן חקר עליו. הוא הלך לאותה מכינה שהבן שלי היה בה לפני הצבא. לבראל היה ברור שהוא צריך לתרום, שהמדינה היא לפני הכול ושצריך לעשות הכי טוב שאפשר".

"הוא הכין את עצמו לשירות קרבי כל שנות התיכון", הוסיפה, "זה בראל. הוא יתרום, הוא יעשה, הוא יהיה ראש גדול, הוא יניע אחרים לתרום ולעשות. הוא היה מסמר בית הספר בכל טקס ובכל פעילות ערכית וחברתית. הוא היה שם תמיד, תמיד".

מורתו של בראל ציינה: "כשאנחנו שולחים ילד לשירות קרבי הדרישה שלנו היא שיגנו עליו ככל האפשר, ולא עשו את זה. אני לא אשת צבא אבל יש פה תפיסה מחדלית ביכולת של חייל להגן על עצמו". לטענתה, בראל היה פגיע ולא יכול היה להגן על עצמו בסיטואציה אליה נקלע בגדר הגבול. 

לבסוף הבהירה: "הכעס אינו פוליטי. אני ממש רוצה לנקות את כל המהומה". לדבריה, בראל היה כועס אילו היה שומע את השיח הפוליטי סביב מותו. "זה לא בראל, זו לא המשפחה שלו. אלו הורים שחינכו בדם ביזע ובדמעות את הילדים לחינוך ערכי".

סייע בהכנת הידיעה: יניב מורוזובסקי/103fm.