השר זאב אלקין שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס למותו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל: "אירוע מאוד קשה, כל מוות של חייל ישראל הוא אירוע טרגי, אנו מדינה ועם שכואבים כל חייל, זה חלק ממי שאנחנו. לכן זה כואב מאוד, וגם מחייב אותנו כל פעם מחדש לשאול האם כל מה שאנו עושים הוא נכון".

"יש פה הרבה נושאים לתחקיר. אני בטוח שצה"ל ומערכת הביטחון הפיקו לא מעט לקחים מהאירוע הזה, זה כואב. בתור חבר הקבינט מדיני ביטחוני, אני לא מכיר ולו פעם אחת בממשלה הזו או בקודמות שצה"ל בא עם הצעה אופרטיבית והדרג המדיני אמר לו לא. נכון שבקבינט יושבים אנשים שחלק מעמדותיהם שונות משלי, אך זה היה גם בממשלות קודמות", הוסיף. 

בהמשך דבריו, התייחס אלקין למתווה התפילות בכותל שואשר בקבינט: "יש בו היגיון, אנחנו במשך תקופה ארוכה במשבר הקורונה אמרנו שהדברים לא יתנהלו לפי התקנות הרגילות במקומות הקדושים בירושלים. בשאלה מה קורה בהר הבית, אמרו שיתקיים דיון ועליי זה לא היה מקובל. אם השיקול אפידמיולוגי, הסכנה בהר הרבית היא לא פחות מהכותל והציבור שמגיע לשם הרבה פחות מחוסן".

"זה נכון שבאוויר הפתוח במקומות מסומנים אין מגבלה מספרית, אני הייתי עם דעה אחרת, ביקשתי להגביל את ההתקהלויות אך לצערי לא הצלחתי לשכנע את חברי הממשלה", המשיך. 

לקראת פתיחת שנת הלימודים אמר השר: "הצבעתי נגד ההחלטה לפתוח את השנה כסדרה כי אם פותחים, צריך לאזן את עצמנו במקום אחר. אני חושב שבנתוני החיסון השלישית, פתיחת הלימודים אפשרית אך היא חייבה את הממשלה להגיד גם מה סוגרים. אם לימודים הם במקום גבוה בסדר העדיפויות, היה נכון להגביל את ההתקהלויות בצורה יותר מחמירה. מחיר הטעות כאן יכול להיות גבוה".

בסיום דבריו התייחס אלקין לפגישתם של שר הביטחון גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר כי: "אני לא רואה בעיה בעצם הפגישה כל עוד זה היה על דעת ראש הממשלה. אני באופן אישי במקום מערכת הביטחון הייתי משקיע מאמץ יותר גדול ליום שאחרי אבו מאזןו, הוא לא הפתרון וזה אדם שמנהל מולנו מלחמה בזירה הבינלאומית".

"נקודה נוספת שמפריעה לי היא שגנץ בא אליו עם שורה של מחוות כלכליות, זה היה צריך לעלות קודם לדיון בקבינט המדיני ביטחוני. לחלק מהמחוות האלה אין מקום כל עוד הם לא מפסיקים את הפעילות בהאג. הרשות הפלסטינית לא צריכה לקבל מאיתנו מתנות, גנץ הלך לפגוש אדם שרוצה לשים אותו בכלא", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה מיכל קדוש, 103fm