לאחר הביקורות: פסטיבל ה"פאנג'ויה" החל היום (חמישי) בעיר אילת, זאת לאחר שהמשטרה עיכבה את פתיחתו לאחר שלא הושלמו הליכי הרישוי. כמו כן, הפסטיבל עורר ביקורות רבות בשל החשש מהדבקה המונית של נגיף הקורונה. 

הפסטיבל נערך בשמונה בתי מלון שונים, כאשר מדובר ב-10,200 חוגגים בסך הכל. לצד זאת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות שהגביל השתתפות באירועים לחמשת אלפים במקום פתוח, אין כל הצדקה לסגירת האירוע. אולם המשטרה תבצע בדיקות אקראיות לאכיפה של התו הירוק.

בנוסף, המשטרה הציבה למארגנים תנאיי סף לקיום האירוע, לפיהם נדרש בין היתר ממונה קורונה על כל 200 חוגגים, מצלמות אבטחה, אישור מהנדס קונסטרוקטור, אישור מהנדס בטיחות, דלתות יציאה כניסה ופתחי מילוט. נכון לשעה זו, המארגנים לא הצליחו לעמוד בתנאים מלבד בשלושה מלונות, בעוד בחמשת האחרים יש עיכוב מצד המארגנים.

פאנג'ויה 2021 באילת (צילום: רון שנקמן)
פאנג'ויה 2021 באילת (צילום: רון שנקמן)

"לאחר עבודת מטה משותפת יחד עם האמרגנים ועיריית אילת, משטרת ישראל פועלת לביצוע אכיפה לטובת שלום הציבור. אנו מקצים כוחות גדולים לאבטח את האירועים, התושבים והתיירים הצובאים על העיר אילת. נטפל גם בנושא השכרות, בריונות וכל מה שתחת אחריותנו", אמר נצ"מ משה פינצ'י, מפקד מרחב אילת.

פרויקטור הקורונה, סלמן זרקא, התייחס לדברים במהלך מסיבת עיתונאים שערך היום: "אנחנו חושבים שבאירועים הומי אדם עם שתיה ואוכל יש הרבה סכנה להדבקת אחרים. חובתנו המקצועית והציבורית לומר את הדברים גם בקבינט אבל גם בציבור, כדי שיבין שאולי לא נכון להשתתף באירועים הללו, ולכן המסרים שלנו הם כלים תודעתיים במדינה דמוקרטית. אנחנו נושאים באחריות, לא מתחמקים ממנה, עוסקים בבריאות הציבור ונמשיך לעשות את זה".

בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, תקפה אתמול במכתב חריג את הפסטיבל: "הסיכון להדבקה המונית הינו גבוה ואיתו גם הסיכון למשך הפצה משמעותית של תחלואה במדינה עם חזרתם של הסטודנטים לבתיהם", כתבה אלרעי-פרייס.

"באירוע הפאנג'ויה המתוכנן באילת עתידים להגיע סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ למספר ימים של מסיבות, בהן אלפים רבים באים במגע זה עם זה במסיבות שונות ללא שמירה על מסיכה וריחוק חברתי", כתבה.

הנופש כולל שלושה ימים של מסיבות בריכה במספר בתי מלון בעיר, מסיבות ענק בחוף עד אור הבוקר, מופעי זיקוקים והופעות חיות של מיטב האומנים. האירוע מתקיים כבר 13 שנה, אך בשל מגבלות הקורונה לא התקיים בשנה שעברה.

חברת ההפקה שמארגנת את האירוע, "פאנג'ויה פסטיבלים", החלה למכור את הכרטיסים כבר בחודש מאי, עוד לפני שזן הדלתא הגיע לישראל ואיום הסגר בחגים הפך לממשי.