"מתוקף תפקידך כאיש קבע ניכר כי פעילות מבצעית ובלת"ם הן חלק המשגרה שלך, לצערנו עדיין חסרה באפשרותנו לאשר ביטול מסוג זה", זו התשובה שהחזירה ההפקה של פאנג'ויה, פסטיבל הסטודנטים באילת, לקצין קרבי, סרן א', סגן מפקד ספינת טילים, שאמור היה להיות בסוף השבוע בחופשה באילת. אלא שבעקבות הקפצה לפעילות מבצעית - נדרש לבטל את הנופש.

הפניה אל המארגנים נעשתה טרם הביקורת הקשה שהטיחה ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס, נגד חוסר האחריות בקיום הפסטיבל במתוכנת שהוא מתנהל, כך שאין קשר בין בקשות סטודנטים לבטל את השתתפותם ולקבל את הכסף בחזרה, לבין הפניה של הקצין שנעשתה ללא קשר.

א' שלח אף מכתב של מפקדו שאישר את הצורך המבצעי, אך גם זה לא עזר. בפניה של א' למארגנים, כתב: "יודע לי כי החל משבעת הימים לקראת הנופש אין החזרים, אלא במקרה של מילואים או כוח עליון. מכיוון שאני בשירות פעיל וקרבי העניין שקול לזימון מילואים, אבקש לקבל החזר כספי עבור ההזמנה". 

התכתובות בין הצדדים נמשכו, בעוד המארגנים סירבו להחזיר את הכסף. למרות שבתקנון אכן מצוין שקריאה לצו מילואים מצדיקה החזר כספי, התשובה כי כקצין קרבי, פעילות מבצעית ובלת"ם, הן חלק מהשגרה של קצינים בצבא, ועל כן אין לכאורה הצדקה להחזרת הכסף.

בהמשך, הקצין יצא להפלגה ואביו התקשר להפקת האירוע פעמיים על מנת להמשיך טיפול בפניה. לטענתו, בשני המקרים ניתקו לו את הטלפון ללא מענה. אביו של סרן א' סיפר ל"מעריב": "התשובה שלהם הייתה מבזה, זו תשובה שמשיבים לקצין קרבי שאמור היה לצאת לנופש אך נדרש לפעילות מבצעית?". הוא הוסיף: "החוצפה לכתוב תשובה כזו הינה זלזול בכל קציני צה"ל".

רק לאחר פניית מעריב ובעקבותיה נמסרה התגובה הבאה, מהפקת הפאנג'ויה: "הפנייה הנבדקה והלקוח יזוכה לאחר בירור שהתקיים במוקד השירות, שתוגבר בימים האחרונים".