בני משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים" הגיעו היום (חמישי) על מנת להפגין מול בית הכלא במחנה עופר, נגד תנאי האסירים הביטחוניים. זאת, לאחר שנושא תנאי כליאתם עלה לכותרות בימים האחרונים, בעקבות מנוסתם של ששת האסירים מכלא גלבוע שבצפון הארץ.

הוריה של שיר חג'אג', שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב בשנת 2019, הרצל ומירב, לקחו חלק במחאה, וקראו: "באנו למחות נגד מדיניות הממשלה, שב"כ, שב"ס וכוחות הביטחון, שכל מה שהם עושים זה לתת פינוקים למחבלים. במקום שהכלא יהיה חלק מהרתעת המחבל הבא הוא חלק מעידוד המחבל הבא. אנחנו דורשים שמעתה והלאה יורידו למחבלים את התנאים לאפס, אוכל מים ותו לא".

אמה הוסיפה: "במשך שנים התרענו, אף אחד לא מקשיב ואף אחד לא שמע ולצערנו זה התפוצץ לנו בפנים. כולם העדיפו להתעלם וזו התוצאה".

בועז קוקיא, אביו של החייל רון קוקיא שנרצח בערד ב-2017, אמר: "התנאים המפנקים של האסירים הם סכנה ביטחונית וזלזול בצדק והמוסר של ענישה. גם לא מרתיע מחבלים להישלח לכלא וגם יש הכוונה של מחבלים מתוך הכלא. הגיע הזמן שממשלת ישראל, כוחות הביטחון, צהל שב"ס, שב"כ יחד יפעילו יד קשה בבתי הכלא כדי שהכלא יהיה עונש, המצב הוא שערוריתי".

"במשך שנים אנחנו דורשים ממשלות ישראל להקשיח את תנאי המחבלים בכלא אך לצערינו בקשה זו לא נענתה, וכך הגענו למחדל הנורא הזה", אמרה דבורה גונן, אמו של דני גונן, שנרצח בפיגוע בדולב בשנת 2015, "חייבים לייצר תנאים בעלי מסר אחד ברור. לא משתלם להגיע לכלא! לא משתלם לעסוק בטרור!", הוסיפה.