עלי מוגרבי, הכתב בצפון של חדשות 13, שוחח הבוקר (ראשון) עם ליאת רון על סוף השבוע הקשה שעבר עליו, במהלכו בין היתר כמעט הותקף מחוץ לבית המשפט בנצרת אליו הובאו אמש המחבלים הנמלטים."אני הראשון שדיווח על הלכידה של שני המחבלים בנצרת בליל שבת", סיפר ברדיו צפון, "דיווחתי שמשפחה נצרתית דיווחה עליהם למשטרה, שהגיעה ותפסה אותם. כתבתי על כך בפייסבוק שלי והפוסט תורגם בצורה לא טובה, דבר שעורר סערה".

עלי מוגרבי כמעט מותקף ליד בית המשפט בנצרת. צילום: יואב איתיאל, מערכת וואלה!

מוגרבי סיפר כי "היום התחיל בהצלחה של לכידת שני אסירים והסתיים לא טוב. התחלתי את היום שלי באיומים אחרי שהעליתי פוסט בערבית והוא תורגם לא נכון אצל מי שלא יודעים את השפה הערבית. אני הייתי הראשון שדיווח על תפיסת האסירים בנצרת, וכתבתי שמשפחה נצרתית דיווחה למשטרה. אנשים יהודים תרגמו 'משפחה מנצרת' ל'משפחת נצראוי' וחשבו שאני מסגיר אותם, את מי שדיווח, ובכלל באזור הזה אין משפחת נצראוי, הם הבינו לא נכון ותקפו אותי".

עוד הוסיף: "בבית המשפט נתקפתי על ידי ערבים ופעילים בעד האסירים, זה המחיר של עיתונאי ערבי בערוץ ישראלי. בבית המשפט אני מדווח ומבקשים ממני להבין למה הגיעו הפעילים וכשאני מדבר איתם אחת צועקת 'אנחנו לא מדברים עם תקשורת ישראלית'. נסוגתי אחורה ולקחו ממני את המיקרופון ואני ממשיך איתם על מנת לא להיכנס לעימות, ואז אחד בא ודחף אותי, התחילו לצעוק ולדחוף וקיבלתי אגרוף בגב. זה היה קשה. אני עובד מסביב לשעון מאז המצוד אחר האסירים, זה קשה מאד ובסוף במקום להגיד תודה שאנחנו מעבירים את הפרטים אני חוטף משני הצדדים".

מוגרבי ציין כי "מי שתקף אותי הם בורי הארץ שלא יודעים כלום. הם בחרו בדרך הזאת. אני עיתונאי שעושה את עבודתי נאמנה ולא מבדיל בין ערבים ליהודים, אני נמצא בשטח הזה ומעביר את המסר והמציאות בשטח לא משנה אם זה ימצא חן בעיני יהודים או ערבים. קיבלתי איומים וספגתי אותם אבל כשמתחילים לפרסם את שמות הילדים שלי ולאיים אני הולך למשטרה. הוציאו נגדי דיבה ולשון הרע, זה הגיע מהצד היהודי. זה מצב של לחץ וסיטואציה שאני לא מאחל לאף אחד להיות בה, הילדים רואים את החדשות ורואים אותי מותקף".

מחדשות 13 נמסר: "עלי מוגרבי הינו כתב מקצועי ומוערך העושה עבודתו נאמנה ואנו מגנים כל אלימות  כלפי אנשי חדשות 13 בכלל ועלי מוגרבי בפרט. תקיפת עיתונאים היא קו אדום שאסור לחצות במדינה דמוקרטית. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות, בכל ימות השנה בכלל ובעיתות חירום בפרט".