פרשת הברחתו של איתן בירן לישראל: משטרת העיר פאביה פתחה בחקירה נגד שמואל פלג, סבו איתן בירן, בחשד "לחטיפה בנסיבות מחמירות", כך דווח היום (שני) בעיתון האיטלקי 'לה רפובליקה'.

עוד דווח כי עורכת הדין כריסטינה פאני, אחת מעורכות הדין של איה בירן, הדודה מצד האב והאפוטרופוס המשפטי של איתן, הגיעה הבוקר לבית המשפט המקומי כדי "לשוחח עם השופטת ולהעפיל את אמנת האג הבין-לאומית", המתמקדת בהיבטי המשפט הבין-לאומי בנושא ילדים. 

כזכור, מוקדם יותר היום, חשף האתר האיטלקי Corriere della sera  את נתיב הבריחה של איתן הקטן וסבו, שמואל פלג, מאיטליה לישראל, לאחר שקיבל את ההחלטה כשלטענתו מצבו הנפשי והפיזי של הילד רע מאוד. 

על פי הפרסום, ביום שבת בשעה 11:30 בבוקר אסף פלג את איתן מבית דודתו המתגוררת במחוז פאביה באיטליה, לאחת הפגישות שאמורות לסייע לו לחיות חיים רגילים ככל האפשר. "אני אקח אותך לקנות הרבה צעצועים", אמר לו בזמן שהעמיס את כיסא הגלגלים וההליכון של איתן לרכבו. 

השניים נסעו ברכבו של הסב צפונה לכיוון הגבול עם שוויץ, שם הם עברו את הגבול והגיעו לעיר לוגאנו הגובלת עם איטליה. בשעה 15:00 הם עלו על טיסה פרטית לתל אביב, בסיומה נחתו בנמל התעופה בן גוריון. על פי הדיווח, פלג החזיק בדרכון הישראלי של איתן, שהיה גם בעל אזרחות איטלקית, וכך הצליח להוציא את הילד מהמדינה.

עורכי דינו של שמואל, מסרו לעיתון האיטלקי: "בואו נשים את עצמנו בנעליים של אדם שמאבד באופן טראגי חמישה בני משפחה בארץ זרה, הרופאים לא מדברים איתו ועורכי הדין אומרים כי ההליך האזרחי להגנת איתן נעשה בסיכום. אנחנו נפעל להבטיח כי זכויות משפחת האם יוכרו, ולאחר מכן אנחנו בטוחים לשמואל יהיה שוב אמון במוסדות האיטלקיים". 

אתי פלג, סבתו של איתן, שוחחה הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה להאשמות כלפי משפחתה בחטיפת בן החמש: "לא הייתה פה שום חטיפה, מצבו בכי רע. הילד רצה לחזור לישראל כל הזמן. סוף סוף אחרי ארבעה חודשים רופאים יראו אותו, אסרו עליי ועל בעלי להיפגש עם הרופאים והפסיכולוגים". 



אור נירקו, בעלה של איה, דודתו של איתן בירן, התראיין מיד אחריה, והאשים: "סבתא שלו, אתי, עצמה הייתה באיטליה והיא חלק מהחטיפה. היא טוענת שיום לפני היא טסה לישראל, כדי שלכאורה היא לא תהיה שותפה לדבר עבירה".

הוא הוסיף: "אחרי שחטפו את איתן, אפשר לתאר איך אנחנו מרגישים. איתן יצא לביקור משפחתי בבוקר והיה צריך לחזור בערב. הבנו שיש בעיה כאשר הוא לא הגיע. חיכינו כמה דקות, איה התחילה להרים טלפונים לשמואל ולאסתר ואף אחד לא ענה".