פר ההרבעה היקר ביותר בארץ נמכר היום (שלישי) ב-25 אלף שקלים במכירה הפומבית של בוקרי 'אגודת מרעה' ברמת הגולן. העגל, מגזע סימנטל, טופח במשק שניידר ברמת הגולן. גילו הוא 16 חודשים, שוקל כעת 615 ק"ג ועתיד להגיע למשקל של טון (הוא עולה 1.48 ק"ג ביממה).

כמו כן, פר ההרבעה הוא בעל תכונות פוריות, ולפי תיאורו, רגליו ארוכות וחזקות, הנותנות לו יתרון בתנאי השטח הסלעיים של הגולן. "אגודת מרעה" בשיתוף "צמח תערובות", מפעל לייצור מזון לבעלי חיים מהגדולים בישראל, ניהלו את המכירה הפומבית לעגלי הרבעה מובחרים, שהתקיימה בקיבוץ אורטל בגולן והשתתפו בה בוקרים מקצועיים מכל רחבי הארץ.

המכירה הפומבית השנתית של עגלי הרבעה (צילום: צמח תערובות)
המכירה הפומבית השנתית של עגלי הרבעה (צילום: צמח תערובות)

העגלים שהוצגו במכירה הפומבית בגולן הם בני 18-15 חודשים ושוקלים בממוצע כ-600 ק"ג. הבוקרים שהשתתפו במכירה הפומבית קיבלו נתונים מלאים לגבי כל עגל הרבעה, כולל תאריך לידה, אופן ההמלטה, נתוני עלייה במשקל, ביצועי הרבעה של אביהם ותכונות הורשה גנטיות, שמתחשבים בהן בעת המכירה.

כל העגלים עברו בדיקות פוריות לוודא שאינם עקרים ובנוסף, מקבלים העגלים אישורי בדיקות ווטרינריות, כל זאת על מנת להמשיך את השבחת הגזעים ולטפח תכונות מכריעות לעמידות ובריאות העגלים, אשר מוצגים בזירה, סביבה יושבים הבוקרים והכרוז עורך את המכירה הפומבית.