השר לביטחון פנים ותת אלוף במילואים, אביגדור קהלני, בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, סיפר הבוקר (ראשון) בראיון בגל"צ על ההתמודדות שלו עם החיידק הטורף שסיכן את חייו: "אני מוכרח להודות שהצילו אותי".

"הגעתי עם כאבי גב ולקחו אותי לטיפול נמרץ. ברגע שגילו שמדובר בחיידק, מאוד רווח לרופאים ואחרי זה התחילו את הטיפול המאסיבי של האנטיביוטיקה. אני לא מציע לאף אחד לקבל כמויות כאלה כי אתה לא יודע מי אתה", הוסיף.

כשנשאל קהלני האם ידע שהוא נמצא בסכנת חיים, השיב בשלילה: "לא ידעתי, בכנות. אדם שעומד להחזיר ציוד לא יודע על כך. בששת הימים אמרו שאני מחזיר ציוד וידעתי רק בדיעבד. גם עכשיו, רק אחרי שלושה ימים אמרו לי הילדים שלי שכל המדינה מדברת עליי. אמרתי לבית החולים - 'תגידו שאני חי!'. אחרי כן, הגיעו המון הודעות בווטסאפ ובתי כנסת רבים התפללו לשלומי".

הקצין הבכיר לשעבר עמד בסוף דבריו על ההבדל בין מלחמתו בחיידק הטורף לבין מחלמתו מול האויב כששירת בצה"ל: "על הטנק אתה פעיל, רואה את האויב, מתמרן כלפיו, אתה אקטיבי. פה (בבית החולים) אתה עלה נידף, אתה שוכב במיטה, עיניך מסתובבות ימינה ושמאלה, רואה את הרופאים, מבין שמשהו פה לא בסדר, לוקחים אותך לטיפול נמרץ - זה היה בסה"כ כאב גב, ואז אתה מבין שזה מעבר ליכולתיך לעזור לרופאים, וזה שונה מהמלחמות האחרות שבהן לחמתי".