המשטרה עצרה 16 חשודים ביממה האחרונה בעבירות פשע שונות (שנות 20-50, אשדוד, רמלה, פזורה בדואית), ובראשם ראש כנופיית פשע המתגורר באשדוד, בזכות שימוש בסוכן סמוי. במרכז החקירה בה הופעל הסוכן, עומדת עבירת פשע המייחסת לחשוד המרכזי, מי שמוגדר כראש הכנופיה, חשד של חטיפת אדם ואיומים על חייו וחייהם של נוספים על ידו ועד ידי עבריינים הפועלים תחת חסותו.

כאמור, משטרת ישראל גייסה סוכן סמוי שחצה את הקווים, לאחר שבמשך שנים היה עבריין משפיע באחד מכנופיות הפשיעה, והביא להפללתם של ראש כנופיית הפשיעה וחשודים נוספים בעבירות פשע. 

טקס 'פיצוח' הפעלת הסוכן ניקיטה, קרדיט: דוברות המשטרה

הסוכן שגויס למשימה וכונה בשם 'ניקיטה' על ידי מפעילי הסוכנים של משטרת ישראל, הינו עבריין שפעל במהלך השנים האחרונות ברובד המשפיע של כנופיית פשיעה, והוא אותר בנקודת זמן מכריעה, בה זיהו מפעילי הסוכנים את נקודת ה'אל חזור' אליה נקלע, וסיפקו לו דרך מוצא, שנבנתה והותאמה בקפידה, על מנת לשמר את מעמדו בתוך כנופיית הפשיעה והעבריינים שהיה מוכר בקרבם, ובשלב זה החלה ההפעלה הממוקדת והצמודה, במהלכה שוגר לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים.

מטרת העל שהוגדרה במרחב לכיש במסגרת הפעלת הסוכן, הייתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מכנופיות הפשיעה המשפיעות באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים, ולפעול באופן 'כירורגי' תוך ביצוע עסקאות עם אותם עבריינים הפועלים תחת אותה כנופיה הפועלת באופן היררכי, שעיקר עיסוקה היה 'בקווי' סחר בסמים, סחיטה באיומים של 'דמי חסות' תוך נקיטת אלימות פיזית קשה ואכזרית, סחר ושימוש באמצעי לחימה, ובדרך זו להביא להפללתו של העומד בראשו.

במהלך היממה האחרונה, עם מתן האות, פשטו כוחות המשטרה ובהם לוחמי המסתערבים של מג"ב דרום והימ"מ, על בתיהם של החשודים, שם נתפס נשק מאולתר וסמים מסוכנים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

הבוקר יובא להארכת מעצרו החשוד המרכזי בפרשה. הוא מוגדר כראש כנופיית הפשע הרוסית באזור אשדוד, אך ידו בכל הארץ, ומיוחסת לו עבירת חטיפה של צעירה על רקע חוב כספי. במשטרה רואים בו כגורם גדול מבחינת היקפי הפשיעה ומעורבותו בעולם הפשע, כאשר ידוע כי בארגון שלו יש היררכיה ו"צבא" שעומד אחריו.