צוותי כבאות והצלה פינו היום (שני) בניין בן ארבע קומות ברחוב אהוד דולינסקי ברחובות בעקבות תלונות של דיירים על סדקים בקומת הקרקע של הבניין. זאת, לאחר הערכת מצב במקום של רשף גיל זב׳ס וקצין המשטרה האחראי, בה הוחלט לפנות את הבניין מדיירים. בתוך כך, לאחר התייעצות של גורמי הביטחון, ביחד עם מהנדס העיר, הוחלט כי דיירי הבניין יכולים לחזור לבניין ולא נשקפת סכנה.

אתמול, 24 משפחות ובהן קשישים, פונו מבניין מגורים ברחוב אחווה בקרית אליעזר שבחיפה, בעקבות חשש מקריסת המבנה. זאת, לאחר שנשמע פיצוץ שגרם לסדרים בקירות הדירות. מפקד תחנת חיפה קיבל החלטה על פינוי המבנה מדייריו, עד להגעת גורמי מקצוע מאגף ההנדסה של עיריית חיפה.

בסוף השבוע, שני בנייני מגורים בבני ברק פונו מדייריהם מחשש לקריסה. אזרח עובר אורח פנה אל מוקד 102 והתריע מפני סכנת קריסה של בניין ברחוב בר אילין בעיר. צוות לוחמי אש מתחנת בני ברק שהגיע למקום הבחין בסדקים עמוקים במבנה. לאחר בדיקה, קבע המהנדס כי מדובר בבניין בסכנת קריסה. לאחר בדיקת מבנה נוסף שסמוך לאותו בניין, החליט מהנדס העיר לפנות גם אותו.

לפני כשבוע, בניין בן ארבע קומות קרס ברחוב סרלין בחולון לאחר שבקעו בו סדקים ודייריו פונו מחשש מידי לחייהם. גורמי כבאות בראשותו של מפקד מחוז דן טפסר רונן מכטייב ביצעו הערכת מצב בשיתוף משטרת ישראל וגורמים מקצועיים מעיריית חולון. בהמשך, העירייה הודיעה כי תעניק לכל משפחה שפונתה מביתה מענק סיוע של 5,000 ש"ח.