חוסאם סג'ייר בן 32 מירכא נדרס למוות היום (שלישי) ושוטר בן 42 נפצע באורח בינוני ברחוב העליה בנהריה, במהלך משטרתית. כוחות משטרה עצרו שני חשודים במעורבות, אחד מהם מוכר למשטרה בתור מבריח שוהים בלתי חוקיים, ומבירור ראשוני עולה החשד כי הנהג הפוגע הוא דמות מוכרת מעולם הספורט.

בהמשך, בתום פעילות נרחבת בה נטלו חלק עשרות שוטרים בסיוע מסוק משטרתי, אותרו 11 שוהים בלתי חוקיים תושבי הכפר יאטה, חלקם חשודים כמעורבים באירוע דריסת השוטר ומתנדב המשטרה. החשודים שנעצרו יועברו בשעות הקרובות להמשך חקירה ביחידה המרכזית של מחוז חוף.

חוסאם זגיר שנדרס למוות בנהריה (צילום: פרטי)
חוסאם זגיר שנדרס למוות בנהריה (צילום: פרטי)


מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, הגיע לזירה על מנת לקבל סקירה על האירוע מהכוח במקום. לאחר מכן, ביקר המפכ"ל את השוטר הפצוע ובנוכחות בני המשפחה אמר: "אנחנו מתייחסים לאירוע במלוא החומרה. יש עוד מספר דברים נוספים שאנחנו עושים כעת ביחד עם השב"כ שהכנסנו לתמונה".

"כרגע מה שחשוב זה מצבו של השוטר ואנחנו מחבקים את בני המשפחה וניתן כל מה שצריך על מנת לסייע להעמידו על הרגליים ולהחזירו לשירות", ציין. בני המשפחה השיבו: "מודים לך על הביקור. אוהבים אתכם ומחכים להחלמתו של השוטר".

המפכל מבקר את השוטר שנפצע בדריסה בנהריה.. קרדיט דוברות המשטרה

"זו עליית מדרגה מסוכנת בחוסר שיתוף הפעולה ובאלימות אליהם חשופים לא פעם השוטרים במהלך עבודתם והיא מהווה תמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו", הבהיר שבתאי.

"לאחר האירוע אותו אנו מתחקרים, ניהלנו מצוד מהיר שהביא למעצר מספר חשודים, ואנו נעשה כל שביכולתינו יחד עם כל רשויות האכיפה בכדי למצות את הדין עם החשוד הפוגע שנימלט ונעצר", הוסיף.

מפרטי האירוע עולה כי בשעה 10:15 התקבל דיווח אודות עבודות שמתבצעות בנהריה תוך הקמת רעש בחג. שוטרים הגיעו למקום לברר את הנסיבות והסתבר להם כי העירייה מבצעת עבודות הנחת קו צנרת למניעת גלישה של נחל סער והצפה של אזורי מגורים לקראת הגשמים, אלא שהעבודות אמורות להתבצע בימי חול בלבד ולא בשבת או בחג.

בתוך כך, השוטרים שהגיעו למקום שוחחו עם מנהל העבודה שבשלב מסויים תקף באגרוף את השוטר והחל לדחוף אותו. תוך כדי כך חשוד אחר נסע ברכבו לעבר השוטרים פגע בהם ועל פי עדת ראייה נסע פעמיים הלוך וחזור כשהוא דורס את המתנדב ונמלט מהמקום.

אותו חשוד נעצר באזור שלומי, והחשוד השני נעצר באתר הבנייה בחשד לתקיפה של שוטר. שלושה שוהים בלתי חוקיים שהיו איתם נמלטו מהזירה ובשלב הזה ממשיכות להתנהל סריקות אחריהם תוך סיוע של מסוק משטרתי. בתוך הרכב, נמצאו שמותיהם של השב"חים אמנם אין בכך כדי להצביע על זהותם האמיתית עדיין. 

עו"ד טארק נעאמני המייצג את החשוד אמר ל"מעריב": עד לפני דקות אחדות כשפיניתי לתחנת המשטרה נאמר לי שחל איסור מפגש עורך דין לקוח בשל מעורבות השב"כ. אולם עתה אני שמח לבשר כי קיבלתי טלפון מהמשטרה ולפיו איסור המפגש הוסר ואני בדרכי אל הלקוח. מדובר בתושב עראבה בן 45 שמיד אחרי שאשוחח איתו אדע מה קרה באמת. על פניו, אני מניחה שמדובר בתאונה מצערת, אני מכיר את הבחור היטב ואין לי ספק שלא הייתה לו כוונה לפגוע, אבל אני צריך ראשית לדבר איתו ורק אחר כך אהיה מעודכן בפרטים".

לצד זאת, עדת ראייה שצפתה באירוע סיפרה כי הנהג נסע מספר פעמים קדימה ואחורה על גופו של אחד השוטרים: "אם הוא היה רוצה לברוח הוא היה נותן גז וממשיך בנסיעה אבל עצם העובדה שהוא חזר על הדריסה כמה פעמים מעידה על כך שזו לא דריסה אלא רצח לכל דבר". בתוך כך, הוסר החשד לפיגוע לאומני. 

המפכ''ל יעקב שבתאי מבקר את השוטר הפצוע בבית החולים (צילום: דוברות המשטרה)
המפכ''ל יעקב שבתאי מבקר את השוטר הפצוע בבית החולים (צילום: דוברות המשטרה)

המתנדב, סמ"ר חוסאם סג'ייר ז״ל, בן 32 במותו, היה תושב ירכא. הוא התגייס למערך המתנדבים של משטרת ישראל בשנת 2016 בתחנת נהריה בה שירת עד נפילתו. חוסאם ז״ל, הותיר אחריו אשה (רנין), שני ילדים, הורים, אח ושתי אחיות.

קודם לכן, חובש בכיר במד"א דניאל עבדלחק סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שוכבים בתוך אתר העבודה כשהם סובלים מחבלות בפלג גופם העליון. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו בטיפול רפואי. אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה ומיד התחלתי לבצע בו פעולות החייאה, העברתי אותו לניידת טיפול נמרץ והוא פונה לבית החולים במצב אנוש. הפצוע השני שהיה בהכרה מלאה טופל בשטח ופונה גם כן לבית החולים כשמצבו יציב".

אירוע דריסה בנהריה (צילום: אנשי הדממה)
אירוע דריסה בנהריה (צילום: אנשי הדממה)