טרגדיה בזמן חילוץ: פרץ גלעדי, מתנדב רשות הטבע והגנים, בן 72, נהרג לאחר שמעד ונפל מגובה רב היום (שלישי) בזמן חילוץ משפחה שנקלעה למצוקה במהלך טיול בנחל עמוד כתוצאה ממחסור במים. המתנדב פונה לבית החולים זיו שבצפת, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי תחקור של האירוע ייערך מחר. עוד נמסר: "עובדי רטג המומים מהמוות ומוסרים תנחומים למשפחה האבלה, ובכללם לבנו עמיחי המשרת היום כפקח בגולן".

ממועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל נמסר: "מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל אבלים על לכתו של פרץ גלעדי, גמלאי רט"ג, מתנדב ביחידת חילוץ גליל כרמל, שפעל בפרוייקט ארגון השומר החדש ומועצת הדבש למיגור תופעת גניבת כוורות וטרור חקלאי. דבוראי ישראל המומים מהאבידה הקשה, ושולחים את תנחומיהם למשפחתו".




גיא גרברסקי, מפקד יחידת החילוץ גליל כרמל, ספד לו: "מתנדבי יחידת חילוץ  גליל-כרמל של משטרת ישראל המומים וכואבים את מותו הטראגי הערב של פרץ גלעדי ז"ל, בעת שעסק בחילוץ בנחל עמוד, ומשתתפים בצערו הכבד של משפחת גלעדי. פרץ איש יקר, פקח רשות הטבע והגנים בעבר ופנסיונר הרשות הטבע והגנים התנדב שנים ביחידת החילוץ גולן". 

מהמועצה האזורית גולן נמסר: "המועצה משתתפת בצערה של משפחת גלעדי. פרץ גלעדי זיכרו לברכה, היה איש הגולן, ממקימי יחידת החילוץ גולן ופקח של רשות שמורות הטבע בגולן, במשך שנים רבות. פרץ היה מוכר ואהוב על כל מי שפגש בו, איש בעל לב רחב וניתנה אין סופית. אבל כבד ירד על מכריו בגולן ומחוצה לו. גם במותו, עשה את אשר אהב-לעזור לאחר, להתנדב. יצא, כמתנדב, לסייע בחילוץ משפחה, שהייתה זקוקה לסיוע.  חילוץ ממנו לא שב. אנו כואבים את כאב המשפחה ואבלים על האבדה הגדולה. יהיה זכרו ברוך".

פרץ גלעדי (צילום: עמי דורפמן, רשות הטבע והגנים)
פרץ גלעדי (צילום: עמי דורפמן, רשות הטבע והגנים)


מוקדם יותר היום, מטיילת בת 24 חולצה באיזור מושב גורן שבגליל המערבי לאחר שהתלוננה על כאבים בחזה. מתנדבי יחידית החילוץ גליל-כרמל של משטרת ישראל חילצו אותה והצוות הרפואי העניק לה טיפול רפואי. בהמשך היא חולצה אל מחוץ לשמורה  ונשארה לטיפול צוות מד"א.