בגלל פיצוץ בסוללה של קורקינט חשמלי: נער כבן 12 נפגע הלילה (חמישי) באורח אנוש ופונה לקבלת טיפול רפואי כשהוא סובל מכוויות מרובות בכל גופו, בעקבות שריפה שפרצה בדירת המשפחה שבקומה הראשונה, ברחוב וייסבורג בפתח תקווה.

הלילה סמוך לשעה 2:30, התקבלה פנייה לשירות כבאות והצלה על דירה בוערת בשכונת יוספטל בפתח תקווה. מדובר בדירה בקומה הראשונה בבניין בן ארבע קומות. שני צוותי כב"ה בפיקודו של עוז כהן שהגיעו למקום, הבחינו בלהבות בתוך הדירה, יחד עם עשן סמיך שהתמר באוויר וכיסה את הבניין כולו. כבר בשלב זה, עלתה אינדיקציה כי בתוך הדירה בחדר הבוער ישן נער כבן 12, שאביו וחברו ששהו בדירה, לא הצליחו להוציאו החוצה בטרם נמלטו מהדירה, יחד עם שני ילדים קטנים נוספים.

השריפה בבניין המגורים בפתח תקווה (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז מרכז)
השריפה בבניין המגורים בפתח תקווה (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז מרכז)


צוותי כבאות והצלה שעסקו במקביל בכיבוי השריפה, עסקו באיתור הנער ובמניעת התפשטות האש בקומות העליונות. הם הצליחו בסופו של דבר להגיע אל חדרו של הנער ולחלצו החוצה, הישר לידי חובשים ופראמדיקים של מד"א, כשהוא מחוסר הכרה, סובל מכוויות בכל גופו ומצבו הוגדר אנוש. לאחר פעולות החייאה ראשונות, פונה הנער בבהילות למרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה. חברו של האב פונה לבית החולים בלינסון בעיר.

מבירור ראשוני עלה כי בשלב מסוים בלילה, התפרצה שריפה בדירה שנסיבותיה נחקרות כעת. האב וחברו שהיו בדירה החלו בחילוץ הילדים, אולם בשלב מסוים, התעצמה האש מה שמנע את הכניסה לתוך החדר שבו ישן הנער שנפגע אנושות. על פי הערכה ראשונית, עולה החשד כי סוללה של קורקינט חשמלי היא שגרמה לשריפה. אולם, חוקר דליקות הנמצא במקום, בוחן גם אפשרויות נוספות.

בסוף השבוע האחרון, אישה כבת 40 נפגעה באורח קשה משאיפת עשן, בשריפה שפרצה בדירה בה שהתה, ברחוב יהונתן נתניהו בלוד. ארבעה צוותי כיבוי והצלה הגיעו למקום, עד שהושגה שליטה. צוות מד"א הגיע לזירה והעניק לה טיפול רפואי.