הודיה מונסונגו, צעירה ישראלית עם צרכים מיוחדים שנעצרה בפרו לפני כשנתיים בחשד להברחת סמים, נחתה במהלך הלילה שבין חמישי לשישי בנמל התעופה בן־גוריון, לאחר שבית המשפט בפרו החליט לשחררה ממעצר בית בחודש שעבר. בני משפחתה וחברים המתינו לה בשדה התעופה.

כזכור, הישראלית נעצרה בשדה התעופה בפרו בחשד להברחת סמים, לאחר שבתיקיהן של מונסונגו וצעירה נוספת אותרו עשרות ק"ג של סם מסוג קוקאין, כך לטענת גורמי האכיפה במדינה. 

לאחר כל ההליכים המשפטיים, היא נכלאה לכתשעה חודשים באחד מבתי הכלא הקשים במדינה לנשים. לאחר סיום תקופת כליאתה, במאי 2020, שוחררה הצעירה למעצר בית בעיר הבירה לימה, שם שהתה במשך יותר משנה. בחודש שעבר כאמור החליט בית משפט בפרו לשחררה ממעצר הבית ולאפשר לה לשוב ארצה.

אסף איכילביץ, שגריר ישראל בפרו, כתב שלשום: "אתמול ליווינו את הודיה לשדה התעופה בלימה אחרי מסע ארוך ומפרך של שנתיים. כעת, כולנו מתרגשים מאוד יחד איתה ומשפחתה. תודה לכל מי שהתגייס לסייע בישראל ובפרו לחזרתה של הודיה הביתה".

במשך תקופת כליאתה, טענה משפחתה של מונסונגו כי היא נוצלה בשל מצבה וצרכיה המיוחדים. בראיון של אחיה ברדיו 103FM בחודש אוגוסט הוא האשים את חברתה של הודיה בניצול מצבה: "הודיה עשתה במשך שנתיים שירות לאומי עם ילדים בגן. יש לה חיבור לילדים. החברה שהכירה את הודיה ניצלה את זה פשוט. הם בנו סיפור ואמרו לה 'תעזרי לי לשמור על אחיינים שלי'. כשיצאו לטיול בספרד, באורח פלא נשברה המזוודה, ונסעו לעוד יעד שעליו לא ידענו. רק כשהיא הייתה בספרד היא עדכנה אותנו. משם התגלגל הסיפור".

עוד הוסיף האח: "אין איך לתאר את ההרגשה הזאת. שנתיים שאנחנו נלחמים, הרגשה נפלאה. לקחו טרמפ על אחותי, בנו עליה את סיפור הכיסוי. בהתחלה ניסינו לפנות לכל מי שאפשר, לצערי הרב המענה לא היה כל כך מהיר. משרד החוץ תמיד היה איתנו בקשר. אחרי שפנינו לנשיא רובי ריבלין, ששלח מכתב לנשיא פרו, היה לנו קשר יותר אישי עם המזכירה של הנשיא".

הודיה עצמה אמרה עם נחיתתה: "לא אטוס יותר לעולם. רק משפחה. אני צריכה להשתקם ולא מאמינה עדיין שאני בישראל. יש לי את המשפחה המדהימה שלי שתעזור לי. תודה רבה לכולם, לכל עם ישראל, תודה רבה לבורא עולם, שעשה נסים ונפלאות, שאני נמצאת בארץ. תודה למשפחה המדהימה שלי, שלא נחה לרגע. בזכות כולכם אני כאן".