עשרות חניכים של בני עקיבא נפצעו היום (רביעי) בתאונה הקטלנית שאירעה כשחזרו ממסע סוכות של תנועת הנוער, שבה נהרגו חמישה בני אדם, ארבעה מאותה המשפחה. 33 מהם פונו למרכז הרפואי גליל, מצבם של ארבעה מהם הוגדר בינוני, והיתר קל.

עם קבלת הדיווח על התאונה, רבים מההורים יצאו תחילה בנסיעה לעבר זירת התאונה, על מנת לאסוף את ילדיהם. בהמשך, הופנו לבתי החולים, לשם פונו הילדים. רוב ההורים שוחחו עם ילדיהם, אך חלקם לא הצליחו ליצור קשר, והם עושים את דרכם לבתי החולים.

משה חסין מחריש, אב לילדה בת 10 שהייתה על האוטובוס, סיפר לוואלה!: "הבת שלי התקשרה לאשתי וסיפרה שהייתה תאונת דרכים ושהטלפון שלה נשבר, ואז השיחה התנתקה. אחרי כמה דקות היא התקשרה מכל מיני טלפונים של אנשים שהיו שם, ואז לאט לאט התחלנו להבין מה קרה שם".

"יצאתי מהבית והתחלתי לנסוע צפונה לכיוון האזור, עד שהבנתי שלקחו אותה לבית חולים בנהריה. דיברתי איתה והיא אמרה שהיא בסדר, היא מחכה שאני אבוא", הוסיף חסין. "לא יכול לדמיין לעצמי איך מרגיש בן 10 שחווה סיטואציה כזו".

נעמה דרשן מהיישוב מבוא דותן שבצפון השומרון, ששלושה מילדיה היו על האוטובוס, סיפרה: "אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה, אנחנו יודעים שהאוטובוס התהפך. אני בדרכי לבית החולים, באו אמבולנסים, לקחו ילדים לבתי החולים בצפת ונהריה. לא ידענו לאן פינו אותם בהתחלה. שמעתי על התאונה מהשכנים. הילדים שלחו להם הודעות ממקום האירוע וכך הבנו את מה שקרה".

ראש מועצת חריש, יצחק עשת, אמר לוואלה! כי "אנחנו יודעים רק על פצועים מהמועצה. שוחחתי כמעט עם כל ההורים, באופן טבעי יש הרבה בהלה. כל הילדים שלנו ששם איבדו את הטלפונים בזירת התאונה, ואין לנו קשר איתם". חבר המועצה יוסי גולדמן קרא להתפלל לרפואת הפצועים: "נעשה הכול כדי ללוות את המשפחות".

בתאונה הקטלנית נהרגו חמישה בני אדם, נהג האוטובוס בן ה-45 שנלכד תחתיו וארבעה מיושבי הרכב הפרטי - אישה בת 35, נער בן 15, ושני ילדים בני 12 ו-5. שישה נפצעו באורח קשה בתאונה, בהם נהג הרכב ושניים מנוסעי האוטובוס. בסך הכל פונו על ידי צוותי מד"א 53 פצועים לבתי החולים בצפון.