ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיב הערב (שבת) לאירועי האלימות בכפר קאסם וקרא לחברה הערבית לתמוך במשטרה. "האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת, נילחם בה בכל הכח", אמר.

הוא הוסיף כי "אני מצפה מהחברה הערבית, שמבקשת מהמדינה להתערב, לתת לשוטרים את כל התמיכה והגב. נגיע לתוקפים ונמצה עמם את הדין".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני גאה בשוטרים שלא נרתעו בפני מיליציה מקומית בכפר קאסם, פעלו בדיוק כמצופה משוטר בישראל ולא הבליגו בפניה. מדינת ישראל היא הריבון והמשטרה היא שליחתו ותפקידה לשמור על שלום הציבור. הדין ימוצה עם החשודים שנעצרו ועם כל אדם שחושב שהוא יכול להרים יד על לובשי מדים".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הגיב גם הוא לדברים: "הבעתי גינוי חד משמעי בפני מפכ״ל המשטרה ניצב קובי שבתאי, איחלתי החלמה מהירה לשוטרים, והדגשתי את החובה לשמור על שלטון החוק ושיתוף הפעולה עם המשטרה. הבעתי את רצוני שנעבוד ביחד כדי לשפר את האמון וממשק העבודה ושיתוף הפעולה בין המשטרה והאזרחים הערבים, כדי שנוכל לנצח את הפשיעה והאלימות הגואה בחברה הערבית".

קודם לכן, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, התייחס לאירועים גם הוא ואמר כי: "לא נעבור לסדר היום אירועי אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם". הוא הוסיף: "אני מגבה באופן מלא את השוטרים לפעול על פי חוק עם האמצעים שעומדים לרשותם אל מול כל מי שינסה להרים עליהם את ידו. לא נקבל מצב שבו פוגעים בשוטרים שבאים לבצע את תפקידם".

כמו כן, המפכ"ל הודיע כי "הנחתי את פיקוד המחוז והמרחב לפעול בנחרצות ובתקיפות ולשים את היד על כל מי שלקח חלק באירוע ואנו נעמיד לרשותם את כל האמצעים והכוחות שידרשו. כבר עצרנו ארבעה חשודים ביניהם שני החשודים המרכזיים שעל פי החשד תקפו את השוטרים ולא נרפה עד שנביא את כל העבריינים לדין". 

בסיום, אמר רנ"צ שבתאי כי הוא שוחח עם השוטרים באירוע, להם אמר כי "אני מגבה אתכם ומבטיח לכם שנעשה ככל שביכולתנו למצות את הדין עם העבריינים".

בנוסף לכך, ראש העירייה כפר קאסם, עאדל בדיר, גינה גם הוא את האירוע. בהודעה שיצאה מטעם העייריה נמסר כי: "ההתקפה על אנשי הסיור במשטרה בזמן שעשו את עבודתם, הוא מעשה בלתי מתקבל על הדעת. עיריית כפר קאסם מגנה בתוקף כל סוג של אלימות או תוקפנות כלפי המשטרה ואנשי הצוות. המשטרה מייצגת את החוק, וכל תקיפה עליהם נדחית, בלתי מתקבלת ואינה מייצת את המוסר שלנו ואת תורת הדת הסובלנית שלנו".