בניין ברחוב הגליל בעיר רעננה שפונה היום (שני) מדייריו, מחשש לקריסה נהרס באופן מבוקר. זאת, לאחר שהתקבל דיווח על סדקים חריגים בבניין, הנמצא בתהליך תמ"א 38. על פי החלטת כלל גורמי החירום, הוחלט להרוס את הבניין. בהתאם לכך, דיירי הבניינים הסמוכים פונו גם הם.


מצוות כבאות והצלה נמסר כי בעקבות עבודות חפירה במקום, האדמה מעט שקעה והבניין נוטה מעט הצידה. על כן, לוחמי האש ביצעו סריקות בבניינים הסמוכים, במטרה לשלול סכנה נוספת.

מוקדם יותר היום, כוחות משטרה הוזעקו בניין מגורים בן שלוש קומות בעיר בית שמש, זאת בעקבות דיווח על סדקים וחלקי תקרה קטנים שנפלו בבניין. לאחר הערכת מצב ראשונית שנערכה במשטרה, הוחלט על פינוי הדיירים. כוחות המשטרה החלו בסיוע פינוי דיירי הבניין יחד עם כב"ה, זאת עד לסיום בדיקת גורמי המקצוע וחוות דעת של מהנדס העירייה.

כזכור, לפני כחודש, בניין בן ארבע קומות קרס ברחוב סרלין בחולון, כיממה לאחר שדייריו התלוננו כי בקעו בו סדקים. בעקבות התלונות, כוחות כיבוי והצלה מתחנת חולון הוזנקו לאירוע והחלו בסריקת המבנה. מפקד הכוח שהגיע למקום, רשף יוני בוצ'קבסקי, החליט באותה העת לפנות את למעלה מ-30 המשפחות המתגוררות בו, בשל הסכנה המיידית שנשקפה לחייהם.