האגודה לזכויות האזרח בישראל קראה היום (רביעי) למפכ"ל המשטרה בדרישה לנקוט צעדים משמעותיים כדי להסדיר את השימוש במשטרתי במעצרי הלילה בחברה החרדית. הדרישה התקבלה, לאחר שהצטברו תלונות רבות על שימוש בכוח לא מידתי ובזיהויים שגויים בעת המעצר.

במכתב שנשלח, טענה האגודה, כי מעצר בלילה הינו פוגעני יותר ממעצר במהלך היום, שכן, הוצאת אדם ממיטתו לעיני משפחתו, גורמת להשארת צלקת נפשית לכל המעורבים, ובמיוחד לילדים קטנים. בנוסף, סברה האגודה כי המדיניות הנוכחית, ביחס למעצרי הלילה אינה עומדת בדרישות ולכן, נדרש לייסד נוהל שיגביל את שיקול הדעת של השוטרים בשטח.

במכתב צוינו מספר אירועים בהם לטענת האגודה בוצעו מעצרי לילה בהם הופעלה אלימות. למשל נכתב: "לדוגמה, ביום 20 באפריל 2021 פרצו שוטרים בכוח לדירתם של ב' וג', זוג מבוגרים בני למעלה מ-70 ,זאת לאחר שלא הצליחו לקום בזמן על מנת לפתוח את הדלת. השוטרים הרסו את דלת הבית ורק עקב התערבותו של בנם, שהסביר לשוטרים כי השם שבצו המעצר שונה משל הוריו, הזוג שוחרר ולא נלקח לתחנת המשטרה".

"יש לוודא כי בטרם נעשה שימוש במעצר לילה, ימוצו אפשרויות אחרות להבעת אדם לחקירה כמו זימון בתיאום מראש, מעצר בשעות היום ומעצר החשוד במקום שאין בו ילדים", נכתב במכתב.

בנוסף, דרשה האגודה כי על המשטרה להפעיל שיקול דעת בין חומרת העבירה של החשוד לבין הנזק שצפוי להיגרם לו מביצוע המעצר בלילה. בסיום המכתב, כתבה כי "יש להבטיח כי מעצר בלילה יתבצע לאחר בירור מקיף בזיהוי ורק כאשר קיים חשד ממשי לבריחה או העלמת ראיות".