תושבת יהודה ושומרון, החשודה כי הרעיבה את בתה הפעוטה בת השנה ושלושה חודשים, שוחררה הערב (חמישי) למעצר בית. זאת, לאחר שהגישה ערעור באמצעות בא כוחה, עוה"ד יעקב וואלאך לבית המשפט המחוזי בירושלים.

מוקדם יותר היום, בית המשפט השלום בירושלים בשלושה ימים את מעצרה של האם, אלא שכאמור המחוזי החליט לבטל את ההחלטה ולשחרר את האם למעצר בית.

על פי החשד, האם החשודה שנעצרה אמש, תועדה במצלמות האבטחה בבית החולים כשהיא מנתקת את מכשיר ההזנה של בתה הפעוטה, ואף שופכת מים על מיטתה. צוות בית החולים שהוזעק לחדרה של הפעוטה עיכב את האם עד להגעת השוטרים. כמו כן, מחקירת האירוע עולה כי השוטרים מצאו בתיקה של האם תרופות שאינן קשורות לטיפול אותו מקבלת בתה. 

עורך דינה של החשודה, עו"ד יעקב וואלאך, מסר כי "מספר שעות בלבד לאחר שנעצרה, הורה בית המשפט המחוזי על שחרורה של מרשתי – זאת במסגרת החלטה מפורטת המדברת בעד עצמה. מרשתי הינה אם מסורה ונורמטיבית המכחישה את המיוחס לה, מסרה את גרסתה ומשתפת פעולה עם גורמי החקירה. אנו מברכים על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר אותה בתנאים שכן מלכתחילה לא היה בסיס להורות על מעצרה של מרשתי".

מבית החולים "דנה-דואק״ לילדים שבמרכז הרפואי איכילוב נמסר כי הפעוטה בת שנה וחצי מאושפזת מזה כחודש במרכז הרפואי זאת לצורכי ברור נוירולוגי עקב פרכוסים. עוד נמסר כי  היא אושפזה במחלקת ילדים ולמרות שכבר הגיעה כשהיא מוזנת בזונדה, היא לא עלתה במשקל, המשיכה להקיא וסבלה מפרכוסים. 

בדיקות שבוצעו באשפוז לא הסבירו את מצב הפעוטה ולכן המקרה עורר את חשד הצוות הרפואי והסיעודי במחלקה בניהולה של פרופ׳ רונית לובצקי. לאחר שהמקרה נדון על ידי צוות רפואי רב תחומי, הילדה הועברה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם בוצע צילום וניטור צמוד נוכח החשד שעלה לגרימת נזק מכוון. ואכן, במעקב של צוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים, אומת החשד.  

כמו כן, מבית החולים נמסר כי ד״ר אילת רימון, מנהלת מלר"ד ילדים שמשמשת גם כיו״ר הועדה המוסדית למניעת התעללות בילדים, קבעה שמדובר בחשד למקרה חמור מאוד של תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח, ובעזרת השירות הסוציאלי והמחלקה המשפטית  הוכנסו לתמונה הרווחה והמשטרה. לטענתם: "כעת, בזכות ערנות הצוות המטפל, הילדה החלה לעלות במשקל, הפסיקה להקיא ואף הפרכוסים מהם סבלה פסקו". 

ד״ר אילת רימון (צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)
ד״ר אילת רימון (צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)


ד״ר רמון מסרה כי "מדובר במקרה ההתעללות הקשה ביותר שחווינו בשנים האחרונות בבית החולים. אני מקווה שהצדק יהיה עם הפעוטה, ושהתנהלות הרשויות תהיה כזו, שתבטיח את הפסקת ההתעללות לנצח. הזדעזעתי לשמוע שבמדינת ישראל מניעת אוכל מפעוטה לא מוכרת לכל גורמי המקצוע כהתעללות בדרגה החמורה ביותר". 

"לא רק פגיעה אקטיבית מצדיקה הליכים משפטיים קיצוניים. מדובר בפעוטה בת שנה וחצי שעדיין במשקל של ילוד. איננו יודעים מה הנזקים העתידיים אם בכלל מהם תסבול, וכולי תקווה שתצליח להחלים ולהישאר ללא פגיעה ארוכת טווח. כעת כולנו ב׳דנה׳ מקווים לראות שיפור מהיר אצל הפעוטה, ומאחלים שמהיום היא תזכה רק לטיפול מסור וצמוד ובעיקר מלא חמלה ואהבה, בבית החולים וגם לאחר השחרור״, הוסיפה.

נציג המשטרה טען בדיון שהתקיים בבית המשפט כי "מדובר בתיק חמור מאוד של פגיעה בחסר ישע, עם כאב גדול. אנו חושדים כי מדובר בתסמונת מינכהאוזן ויש עוד מהלכים שצריך לבצע בחקירה האמורה". 

שופט בית המשפט, איתן כהן, שהאריך כאמור את מעצרה של האם, ציין כי "מחומר החקירה עד כה מצילומים וסרטונים של מצלומת האבטחה, ניתן בהחלט לקבוע, נכון לעת הזו, כי מתחזק החשד נגד האם ויש בו כדי להוות עילה להארכת מעצרה".