בית החולים "רמב"ם" הודיע היום (חמישי) כי הקצין מיחידת דובדבן, שהיה מאושפז למעלה משבוע במחלקה לטיפול נמרץ לאחר שנפצע באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים בכפר בורקין הסמוך לג'נין, הועבר לאחת המחלקות הכירורגיות כשהוא בהכרה מלאה.

ההיתקלות בה נפצעו שני החיילים אירעה בחודש שעבר בכפר בורקין שבגדה המערבית במהלך פעילות מבצעית לסיכול חולית טרור של חמאס. מחבל פתח באש לעבר כוח דובדבן מחצר ביתו, ושני הלוחמים, סרן ד' ורס"ל י', מפקד פלגה וקשר, נפצעו במהלכה, לאחר שנפגעו מירי צה"לי שכוון לעבר החמוש. ההערכה היא כי למרות שהמחבל היה זה שפתח באש ראשון, הוא לא פגע במפלג ובקשר וכל הקליעים שפגעו בהם הם מירי כוחותינו.

מסוק של חיל האוויר פינה את שני הלוחמים לבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שפרמדיק בכיר וחובש שהיו עם הכוח טיפלו כבר מהשלב הראשון בפצועים תחת אש. 

‏בפיקוד המרכז שיבחו מאוד את פעולת הפרמדיק המנוסה שטיפל בפצועים תחת אש. בצה"ל סבורים כי הרמה המקצועית שהפגין הצילה את חיי הלוחמים וכל זאת בתנאים מאוד לא פשוטים בשטח.

‏גורמים צבאיים אמרו ל"מעריב" כי פעולה מסוג זה לא בהכרח מצדיקה צל"ש, שכן זה בדיוק מה שנדרש ברמה הערכית והמקצועית מפרמדיק מנוסה שיבצע בשטח תחת אש. יחד עם זאת הוסיפו הגורמים, כי המקצוענות, קור הרוח, האומץ והדיוק בטיפול שהפגין הפרמדיק היו מאוד מרשימים באיכותם.